Radar v Klimkovickém tunelu - v běžném provozu je zde osmdesátka. Od začátku ostrého měření ji překročilo téměř 29 tisíc aut. Zhruba 80 procent byli cizinci. A právě se zahraničními značkami mají úředníci, kteří nahlášené přestupky řeší, největší problémy.
"My sice máme velmi dobře čitelné registrační značky z fotografií, bohužel ale už nezískáme informaci o tom, ze kterého státu auto s registrační značkou je. U každého auta dostáváme celkem 6 fotografií. Ze žádné z nich nejsme schopni informaci dohledat," vysvětluje mluvčí Magistrátu města Ostravy Andrea Vojkovská.
Naprostá většina cizinců tak trestu za překročenou rychlost doslova ujede. Situaci nenahrává ani legislativa.
"Pokud registrační značku přeluštíme, najdeme řidiče toho vozidla a pošleme obsílku do zahraničí, velmi často se nám vrací zpátky, protože nebyl dohledán adresát. Pokud už adresát zásilku převezme, velmi často pokutu nezaplatí," dodává Vojkovská.
Ostravský magistrát už vede jednání s ředitelstvím silnic a dálnic, které je vlastníkem měřícího systému.