Režim zimní údržby silnic je tady. Střediska správy silnic Moravskoslezského kraje a cestmistrovství jsou tedy v plné pohotovosti v také očekávání, co vymyslí počasí.
"Jednak to znamená, že na té směně je přítomen dispečer a k němu jsou řidiči. Jejich počet je stanoven podle toho, kolik je stanoveno okruhů zimní údržby. Ty okruhy znamenají to, že každý sypač má svojí trasu, tomu se říká okruh, po které jede. Je to zhruba 40 výkonových kilometrů na jeden sypač. Máme těch cestmistrovství 15, to znamená, že na každém z těchto pracovišť jsou dnes již rozmístěny nepřetržité služby. Je to vlastně až do konce března. Pokud by se stalo, že začátkem dubna bude ještě zimní období, tak samozřejmě budeme připraveni i patřičným způsobem zasáhnout a ty závady ve sjízdnosti z titulu zimního počasí buď zmírnit nebo odstranit tak, jak říká silniční zákon," vysvětluje Milan Novák ze Správy silnic Moravskoslezského kraje.
Dispečeři pečlivě sledují dlouhodobý trend i náhlé změny počasí - a musí ihned reagovat. Na silničáře se ale často obracejí i samotní řidiči.
"Já bych chtěl jen zdůraznit, že kontaktní místa jsou naše dispečerská stanoviště. Kontaktní čísla jsou na našich webových stránkách, kde veřejnost může najít i plán zimní údržby. Podotýkám ještě, že Správa silnic Moravskoslezského kraje udržuje počínaje letošní zimou pouze silnice druhých a třetích tříd a účelové komunikace ve vlastnictví kraje. Silnice prvních tříd, silnice pro motorová vozidla, dálnice, dálnice II. kategorie si zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic ČR," dodává Milan Novák.
V jedné z minulých dopravních revue jsme vás informovali, že tendr na údržbu těchto úseků vyhrálo konsorcium v čele se společností Eurovia. Podle jeho mluvčí je firma na údržbu v našem regionu také připravena.