SEO, PPC, sociální sítě nebo e-mailing?
Způsobů a kanálů, přes které získat nové zákazníky nebo si udržet ty stávající, je nespočet, od SEO služeb, PPC reklamy, marketingu na sociálních sítích, přes e-mail marketing až po videoreklamy, nehledě na to, že technologie se neustále vyvíjí. V záplavě trendů a novinek se pak ale častokrát zapomíná na samotné spotřebitele.
Firmy chtějí být jedničky na trhu, mnohdy ale zapomínají na to nejdůležitější - zákazníky.
Ti v rámci online marketingu čím dál více oceňují především jednoduchost, automatizaci, důvěryhodnost a personalizovaný obsah. Vzhledem k množství obsahu, který denně vstřebávají, se firmy musí maximálně snažit poskytnout jim pádný důvod, proč by se měli stát právě jejich zákazníky.
Hlasové a mobilní vyhledávání
Velkou budoucnost můžeme v rámci online marketingu přisuzovat hlasovému a mobilnímu vyhledávání, influencer marketingu a obecně marketingu na sociálních sítích. Predikuje se, že do dvou let bude 50 % lidí vyhledávat hlasem. Pokud tomu opravdu tak bude, firmy i online marketéři by měli počítat s tím, že tomu své weby budou muset přizpůsobit, jinak přijdou o návštěvnost i tržby.
Influencer marketing na vzestupu
Na dobré časy se blýská i v rámci influencer marketingu, který posílí hlavně menší firmy a tzv. micro-influencery. Ti mají mnohdy jen pár tisíc sledujících a zaměřují se na užší témata, tudíž svou fanouškovskou komunitu dokáží mnohem lépe a snáze oslovit. U svých sledujících navíc vzbuzují mnohem důvěryhodnější dojem než nejvlivnější účty propagující nejrůznější typy produktů. Značky si to dobře uvědomují, a proto začínají více zvažovat, koho si ke spolupráci vybírají a na jak dlouho dobu.