Nejprve pozitivní zpráva. Stavba obchvatu Frýdku-Místku probíhá a pokračuje podle harmonogramu. S tím před novináře předstoupil nový šéf Ředitelství silnic a dálnic. "Dílčí problémy, které jsme měli na začátku stavby, se nám podařilo se zhotovitelem odstranit. Samozřejmě, je to velká stavba, není jednoduchá. Navíc stavíme v blízkosti města, takže to má velmi negativní dopad na okolí. Ale snažíme se to minimalizovat. V této chvíli nevidím žádné ohrožení toho, že bychom stavbu zprovoznili v roce 2022," vysvětluje Radek Mátl, nový ředitel ŘSD.
Moravskoslezký kraj je podle náměstka hejtmana Jakuba Unucky naprostou výjimkou v rámci České republiky tím, jak pomáhá ŘSD s realizací projektů. V našem regionu je jich spousta a řidiči jsou nedočkaví. "My skutečně na ŘSD nosíme ty složky v mašličkách a oni potom mají daleko jednodušší práci ty stavby realizovat," říká náměstek hejtmana MSK Jakub Unucka (ODS).
Velkým tématem hlavně pro Ostravany je dostavba Prodloužené Rudné. I tady se pomalu, ale jistě blíží další milník. Ředitel ŘSD mluvil i o obchvatu Třince, tedy Třanovice-Nebory, který by ocelovému městu ulevil od rušného provozu. V Dopravní revue sledujeme i obchvat Opavy, na jehož stavbu se ředitel Mátl zajel podívat. Na jedné z jeho částí se totiž také stále nezačalo. "Ta první část se bude zprovozňovat v nejbližší době. Ta západní část, tam se v tuto chvíli dotahuje příprava. Ze šesti stavebních povolení nám chybí už jen jedno jediné," vysvětluje ředitel ŘSD.
Radek Mátl se během návštěvy Moravskoslezského kraje jel podívat i na obchvat Krnova nebo na budoucí Severní spoj v Mariánských Horách.