Sedmisetmetrový úsek silnice mezi Karlovicemi a Vrbnem pod Pradědem byl se souhlasem SFDI vybrán a určen jako zkušební pro aplikaci nových technologií. Tento úsek navazuje na tříkilometrovou opravu silnice II/451, ten byl opraven standardním způsobem. Vedle sebe tak bude možné porovnat oba způsoby opravy. "Tady se používá nová technologie, na tu poslední vrstvu se pokládá pěticentimetrová vrstva nanotechnologie, která by měla být odolná. Jednak je to solený úsek, jednak je tady těžká doprava i klimatické podmínky náročné. Doufám, že řidiči opravu ocení," říká Jaroslav Kala, vedoucí střediska SS MSK Bruntál.
Vylepšená asfaltová směs je v Moravskoslezském kraji použita vůbec poprvé v historii. Do asfaltové stavební kompozice jsou přimíseny amorfní částice SIO2 ve formě nanosilik. "Je to v podstatě jemný prášek nanočástic oxidu křemičitého, který má za efekt prodloužení životnosti povrchu vozovky a zvýšení odolnosti proti dopravní zátěži a teplotním změnám. Úsek byl vybrán záměrně," vysvětluje náměstek ředitele SS MSK Milan Novák.