Tomáš Kužel, ředitel PČR Moravskoslezského kraje: "Není to jen o diskuzi, o bezpečnosti silničního provozu, o tom, jak řidiči jezdí nebo nejezdí, ale je to i o budování prvků infrastruktury, které mají posílit bezpečnost. Jsou to různé bezpečné přechody, jsou to vymezení komunikací, které třeba v zatáčkách vykazují různé stupně nebezpečnosti. Vybuduje se tam jiný povrch, svodidla. Konstatují se rizikové úseky v rámci celé ČR. Je to velmi přínosné v tom, že na konferenci se sejdou subjekty, které to mohou ovlivnit. To je na tom to nejdůležitější. Také jsem velmi rád, že v této době nám situace umožnila, že se tito lidé mohou potkat, že ty problémy mohou rozdiskutovat. Je to přece jen něco jiného, než přes počítače v rámci online spojení."
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: "Je to pozitivní v tom, že se setkávají odborníci z různých úrovní s různými problémy. Ať už zastupitelé obcí nebo i vedení, které může něco něco ovlivnit. Je fajn, že ty názory se tady promísí a vnímají se pocity všech zúčastněných."
Petr Štencel, Odbor služby dopravní policie MSK: "Je to určitě super, je to na dobrém měřítku, protože nejen policie dává nějaké podněty, ale musím říct, že i územní samosprávy. Pokud cítíme, že se tam něco zhoršuje nebo co můžeme vylepšit, tak na této konferenci se do toho více zaboříme a potom ten nehodový úsek se nám zlepší, což přispívá k lepšímu průjezdu, nehodovosti. Dnes nesmíme zapomínat nejen na vozidla, ale i na cyklostezky, přechody pro chodce nebo vyznačení zatáček pro motorkáře."
Zástupce BESIPu na akci představil novou národní strategii bezpečnosti silničního provozu. Od letošního roku je vyhlášena na nové období, na deset let.
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: "Nově byla spuštěna kampaň 13 minut, která cílí na viníky dopravních nehod, když při řízení se člověk ztratí dohnat čas, který ztratil, tak aby si uvědomil, jaké to může mít fatální důsledky pro něj i pro jeho okolí."
Velkým problémem z hlediska příčin vzniku dopravních nehod nebo přestupků je i v Moravskoslezském kraji špatný způsob jízdy nebo telefonování za jízdy.
Petr Štencel, Odbor služby dopravní policie MSK: "Celá nehodovost byla ovlivněna loňským rokem, kdy byla pandemie, takže těch vozidel na pozemních komunikacích opravdu nebylo tolik. Takže ty výslednosti nám šly opravdu ve všem dolů, dá se říct, že i v některých ukazatelích až výrazně. Kdyby to bylo za normálního stavu, tak bychom za tento stav byli opravdu rádi, ale bohužel nám to ovlivnila ta pandemie."