Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje se připojilo k zastupitelům Ostravy a schválilo, že budou společně usilovat o tramvajovou trať pohornickou krajinou. Výsledkem by mělo být memorandum mezi Ostravou, Karvinou, Rychvaldem a Orlovou, přes které koleje povedou.
Ivo Vondrák, hejtman MS kraje: "Ostrava má tak možnost, propojit se s blízkými městy a pohornickou krajinou, která v posledních měsících získává na stále větší atraktivitě. Tento projekt tak zrychlí a rozšíří kvalitní infrastrukturu. Lidé se snáz a rychleji dostanou do Ostravy, a naopak i do Karviné nejen za prací, ale i za zábavou. Je to vstřícné gesto vůči občanům, ale i životnímu prostředí."
Hlavním investorem stavby by měl být kraj, který se bude snažit získat peníze z evropských fondů a od státu. V Ostravě by trať začínala na Hranečníku a pokračovala by přes ZOO kolem dolu Michal a dále do Rychvaldu. orlové a kolem šikmého kostela do Karviné.
Tomáš Macura, primátor Ostravy: "U záměru jsme od počátku, kolejovou dopravu a propojení těch měst podporujeme obecně. Je to vlastně jakási retrospektiva na trať, která tady už před lety byla. Nikdy nebudeme hlavním investorem, jen se připojujeme k tomu memorandu. Už před lety jsme sami měli v úmyslu vybudovat jeden úsek, a to z nádraží Ostrava střed až k zoo. Takový individuální úsek by nedával moc smysl, proto jsme od toho tehdy ustoupili. Jakmile by se to stalo součástí celé té trati na Orlovou a Karvinou, tak to dává logiku."
Hotová je už studie proveditelnosti, která potvrdila, že záměr tramvajové trati lze uskutečnit. Trať by měla využít bývalé košicko-bohumínské dráhy a modernizované důlní vlečky. Orlová by pak chtěla tramvajovou trať ve městě dále rozšířit a v plánu je i možnost výhybky na Havířov.