Strojvedoucí podle závěrů vyšetřování přišel do práce pozdě. Jeho vlak mířící do Prahy se následně ještě ve stanici Bohumín srazil s posunovací lokomotivou. Strojvedoucí na místě podlehl svým zraněním, po nehodě se pak ukázalo, že byl pod vlivem alkoholu - ve stavu střední opilosti. Ve vlaku se také zranila stevardka. V posunovací lokomotivě byli čtyři zaměstnanci společnosti ČD Cargo, kteří také utrpěli zranění.
Zničené vozy už České dráhy nenechají opravit, odhad nákladů na opravu totiž je mezi 200 až 250 miliony korun. Nepoškozené vozy dopravce využije na náhradní díly a zbývající poškozené vozy půjdou na likvidaci.
bezprostřední příčiny:
- nerespektování návěsti „Stůj” hlavního (odjezdového) návěstidla L2 železniční stanice Bohumín osobou řídící drážní vozidlo vlaku Ex (SC) 516 zapříčiněné jejím pochybením, které se projevilo nedovoleným uvedením vlaku do pohybu, aniž by byl vlak Ex (SC) 516 ze železniční stanice Bohumín vypraven;
- nezajištění provedení orientační dechové zkoušky na požití alkoholu u osoby řídící drážní vozidlo vlaku Ex (SC) 516, která nastoupila pozdě na výkon práce (směnu), nadřízeným zaměstnancem ve směně.
přispívající faktor:
- nástup osoby řídící drážní vozidlo vlaku Ex (SC) 516 na výkon práce (směnu) pod vlivem alkoholických nápojů, ve stavu střední opilosti