Městskou hromadnou dopravu provozuje Nový Jičín od roku 2006 prostřednictvím technických služeb. Prvotní investici pokryl projekt EU. V současné době už mají autobusy svou životnost za sebou.
“Autobusy naše mají 11 let. v průměru mají najezděno tak 45 až 50 tisíc kilometrů ročně, což celkově asi půl milionu kilometrů. Jezdí po městě, což je nevýhoda, protože to jezdíte od zastávky k zastávce, takže spojka, brzdy, to jsou takové nákladné opravy,” popsal stav Miroslav Kubásek, řidič autobusu MHD Nový Jičín.
Radnice řeší budoucnost městské dopravy téměř dva roky. Po neúspěšných pokusech o získání evropských dotací na nákup nových autobusů, se rozhodla pro variantu externího dopravce.
“Do užšího finále se dostala Arriva Morava a ČSAD Frýdek.Místek. Obě společnosti nabízejí stejné podmínky, za jakých to bylo teď, takže bezplatně pro seniory nad 70 let, děti do 6 let, bezbariérové samozřejmě,” uvedl Pavel Rozbroj (ČSSD), místostarosta Nového Jičína.
Zachovány zůstanou také dosavadní jízdní řády, naopak by se mohly posílit a rozšířit linky do okrajových městských částí. Dopravci, kteří jsou ve hře, také slíbili, že nabídnou práci 5ti kmenovým řidičům, kteří pro město jezdí nyní. A stejná zůstane i cena jízdného - 12 korun. Město počítá s doplatkem ztrát dopravci ve výši něco přes 4 miliony ročně.
“Obě ty firmy nabízejí i elektrobusy, minimálně jeden, popřípadě dva, dokonce jedna ta firma nabízí, že i všechny tři, že mají přislíbenou nějakou dotaci,” dodal novojičínský místostarosta.
Nový dopravce by měl MHD zajišťovat od 15. prosince, kdy se mění i linkové jízdní řády.