Nadšení, které by mohl každý fanda silnic závidět. František Matyáš je už s hrubou stavbou dvoumístného sporťáku po více než čtvrt roce hotov. Už jenom motor a palubní deska a vyrazit na silnice.
František Matyáš, automobilový nadšenec: "Byl to vždycky můj sen mít nějaké pořádné auto. A Ferrari, to je drahé, tak jsem se dal tady na tohleto. Je to Kaipan 57, replika Lotusu Seven. Objednal jsem si stavebnici, dostal jsem od výrobce akorát rám a plastovou karoserii. To ostatní je všechno na vás, musíte si to sami vyrobit, sehnat, poradit."
Automobilový nadšenec si přivezl základ roadsteru na konci října minulého roku na střeše auta. Na stavbě svého snu pracuje neúnavně každý den zhruba 3 až 4 hodiny. V malé garáži se už skoro nedá ani otočit, energie ale Františka Matyáše stále neopustila.
František Matyáš, automobilový nadšenec: "Ty díly se dají většinou vyrobit doma, není to taková věda. Chce to vlastně odvahu a chuť do toho a nebát se. Když jsem začal, tak jsem z toho měl strach. Dovezl jsem to domů, viděl jsem pár trubek a pár plastových dílů a nic víc jiného. Tak jsem si říkal, že za to jsem jsi mohl koupit nové auto. Ale chce to začít, chuť do toho a pak už to jde samo. Není to tak strašné, myslel jsem si, že to bude horší."
Po zkompletování poputuje hotový vůz znovu k výrobci. Ten pak posoudí, zdali všechny díly vyhovují podle dokumentace. Následně pak stroj obdrží technický průkaz a může se s ním jezdit. Do té doby ale ještě zbývá několik týdnů.
František Matyáš, automobilový nadšenec: "Jsem s tím spokojený, mám z toho radost, že na tom dělám. Je to krásné. Je z toho plno problémů, které se musí řešit. Pětkrát jsem sundal nápravu, pětkrát jsem ji namontoval než jsem postupně přišel na to co, tam chybí, co tam nechybí a co se musí předělat, ale je to radost."
V nejbližších dnech pojede budoucí roadster na montáž motoru do Bohumína. Stroj by pak měl akcelerovat na 100 kilometrů v hodině do pěti vteřin. František Matyáš už má představu o barevném provedení: černá se dvěma podélnými žlutými pruhy.