Pavla Honová, ředitelka MŠ: „Mateřská škola má od povinnost od září loňského roku distančního vzdělávání a to u dětí, které jsou v posledním roce před zahájením školní docházky. Musíme tyto děti vzdělávat na dálku. Posíláme veškeré úkoly maily. Součástí toho je i projekt vzdělávání na plotě.
Hana Holaňová, učitelka: „Jsem ráda, že tuto akci mohu uskutečnit i pro tříleté děti. Není to jejich povinností, aby něco takového plnily, ale jsem ráda, že se s nimi rodiče projdou a vyberou si z pestré nabídky. Naší velkou odezvou je, že si děti vyrobily kytičky, které nám přivazují na plot.“
Jedním z úkolů bylo vytvořit květiny z víček od pet lahví nebo namalovat sněženky a petrklíče. Své výtvory děti rozvěsily na plot.
Lucie Hankeová, učitelka: „Děti si mohou vyzkoušet znalosti v různých oblastech. Ať už je to převyprávění podle obrázků, grafomotorické cviky, které si mohou tady zkusit, hledají chyby v obrázcích. Mohou si tady zacvičit s básničkou, zazpívat si. Procvičit si barvy nebo geometrické tvary.“
Učitelky pro děti vymýšlí stále nové úkoly. Každý týden připraví dvě zadání na pracovních listech. Například v polovině března děti sázely velikonoční osení.
Jaroslava Vernerová, učitelka: „Velmi jednoduché je poslat vše na mail a vše dětem připravit, „naservírovat“. My jsme chtěli, aby děti šly opravdu ven a protože je jaro, tak jsme tohoto témata využili a děti si ho mohou i prožít. Můžou na zahradě vidět sněženky, hledají mech, nebo to, co jim připomíná jaro.“
Lucie Hankeová, učitelka: „Rozšiřujeme to postupně, máme to tady necelých 14 dní. Posíláme jim i maily, že to tady je, že se mohou přijít podívat. Píšeme jim, kdy obnovujeme některé pracovní listy."
Součástí vzdělávacího programu pro předškoláky je zpěv. Učitelky připravily videa s jednoduchými písničkami. Dětem je pak posílají elektronicky.
Hana Holaňová, učitelka: „Pro nás je to velká radost a věřím, že rodiče to nedělají z donucením, ale že to všechno berou jako hru a zábavu a to nás těší.“
Pavla Honová, ředitelka MŠ: „Odezva na tento projekt je úžasná, protože spousta rodičů posílá fotky, zpětné vazby, ve schránce dostáváme zpracované pracovní listy a opravdu si myslím, že tohle má svůj efekt nejen u předškolních dětí, ale i u těch mladších.“
Děti se k plotu mateřské školky opětovně vracejí a s nadšením plní zadané úkoly.