Ačkoliv je Milan Cais známý především jako zpěvák a bubeník kapely Tata Bojs, věnuje se také výtvarnému umění. Tvoří sochy, instalace, malby i scénografie. Výstavu s názvem Dveře dovnitř připravil během letošního roku speciálně pro výstavní síň v opavském Obecním domě.
„Je to v té symbolické rovině: když člověk bere za kliku, tak se rozhoduje někdy banálně a někdy fatálně,“ komentuje téma výstavy autor.
Dveře fascinovaly Caise natolik, že z nich postavil pyramidu. Zajímanou instalací je i objekt Škvíra k víře s důležitým světelným efektem. Najdete tady také dveře ke šťastnému životu,nebo dveře do temnoty. Kromě obrovského prstenu s vysypaným práškem je tady k vidění také další objekt s názvem Setkání. Symboliku dobra a zla zde ztvárňuje holubice a havran, kteří usedli na lajnovačku.
„Současný projekt Milana Caise doplňuje takovou výstavní řadu, kterou jsem si před dvěma roky vymyslel. Postupně chci představit zajímavé tvůrce, kteří mají přesah do více sfér umění,” říká kurátor výstavy Jan Kunze.
Výstavu doplňuje také 16 akvarelů, které můžeme nazývat automatickou kresbou. Cais pracuje pouze omezeným počtem barev – vybral si černou a zlatou, které ve spojení s navlhčeným papírem popisují mezilidské vztahy. Přestože je výtvarná tvorba nedílnou součástí Caisova života, zatím neplánuje, že by zastínila tu hudební. Ale s úsměvem připouští, že i to se může stát: „Tak až budeme trapní na pódiu a všichni na nás budou házet kelímky, pak bude lepší uklidit se někde do ateliéru.”