Stejně jako v předchozích letech nastoupila zima a s ní i první sníh až na nový rok.Poprvé museli pracovníci technických služeb vyrazit s technikou do opavských ulic 2. ledna. Z garáží vyjela veškerá technika a odklízení sněhu zaměstnalo denně 40 dělníků. Sněžení v prvních dnech tohoto roku pořádně provětralo sklady se solí a kamennou drtí, které zde zbyly ještě z předcházející sezony.
„V letošním roce když začalo hned po novém roce sněžit, tak je to v porovnání s loňským rokem podstatně dřív. A tak je také spotřeba materiálu téměř totožná, jako za celý loňský rok.“ upřesnil Martin Girášek, náměstek ředitele TS Opava.
Jen co sněžení polevilo, uhodily hluboké mrazy. Během těchto dní museli pracovníci technických služeb především hladké povrchy městských komunikací a chodníků.
"V takových mrazech většinou jezdíme se solí, sypeme namrzlé úseky. Případně zašlapané kamínky obnovujeme, aby lidé neklouzali, tak to sypeme kamením.“ říká řidič multikáry Radek Šmacha.
Přestože úklidové a udržovací práce i v hlubokém mrazu probíhají stejně, jako když teploty oscilují kolem nuly, musejí dělníci počítat s tím, že posypová sůl změní své působení, a její účinek začne nastupovat později.
„Ta potom začne účinkovat, když je rozježděná koly motorových vozidel nebo ty teploty přes den trochu klesnou.“ doplňuje Girášek.
Opavské technické služby během zimního období udržují na 60 kilometrů chodníků a pak 130 kilometrů pouze místních komunikací. Silnice vyšších tříd odklízejí pracovníci Správy silnic Moravskoslezského kraje.