Toto je frekventovaná silnice I/57, která vede z Opavy do Hradce nad Moravicí. Řidiči, kteří chtějí z této komunikace odbočit do Otic musejí věnovat pozornost také kolejím, které vedou v těsné blízkosti silnice.
„Ještě více komplikované je to v nočních hodinách, kdy to zkresluje. Oni si myslí, že po I/57 jede nějaké nákladní vozidlo a on je to vlak. Mají puštěné rádio, neslyší, že vlak houká…” vysvětluje Dalibor Prusek, Dopravní inspektorát PČR Opava
Řidiči, kteří pak přijíždějí od Otic se soustředí na provoz na hlavní silnici, a tak se může stát, že jedoucí vlak přehlédnou.
A to přesto, že z této strany je kromě klasických svislých dopravních značek také vodorovné značení, které na vlak upozorňuje.
Přestože na tomto tento železničním přejezdu nezemřeli v důsledku dopravních nehod žádní lidé, drážní inspektoři jej vyhodnotili jako jeden z nejnebezpečnějších v Česku. Za posledních pět let zde došlo ke třem kolizím.
Naposledy tady boural na podzim řidič dodávky. Srážka vlaku a automobilu se naštěstí obešla bez zranění. Doplatil na ni jen přívěsný vozík za vozidlem, do kterého narazil nákladní vlak.
„Před přejezdem zastavil, rozhlédl se, následně věak vjel na železniční přejezd a situace mu nedovolila dál pokračovat, tzn. odbočit.“ popisuje René Černohorský, mluvčí PČR Opava.
Přestože podle policistů by stačilo opatřit přejezd světelnou signalizací, Správa železniční dopravní cesty se rozhodla přejezd úplně zrušit.
„Ten přejezd bude přebudován na žel. přechod tzn. bude vyloučena jízda vozidel i kol a přejezd bude opatřen meandrovou zábranou – retardérem.” konstatovala Kateřina Šubová ze SŽDC.
Na toto řešení si ale budou muset řidiči ještě počkat, a to až do doby, než bude vybudován obchvat obce Otice, což by mohlo být příští rok.