Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 a I/57 usiluje od r. 2001 o vybudování kvalitního spojení Z Ostravy přes Opavu, Krnov a Bartultovice k polským hranicím. Prvním úspěchem bylo otevření deseti kilometrového úseku čtyřproudové silnice od Ostravy do Mokrých Lazců v r. 2015. V tento čas měla být také prodloužená část obchvatu Ostravy. Stavba Prodloužené Rudné byla zahájena už před 8 lety. S přestávkou se na ní pracuje dosud. Nad dokončením stále visí otazník
Vedení Moravskoslezského kraje se totiž nedaří dohodnout se zástupcem majitelů přilehlých pozemků, kteří k nim požadují přístup v podobě věcného břemene. Pokud se obě strany nedohodnou, připadá v úvahu ještě vyvlastnění. I tak se nejspíš dokončení stavby plánované do r. 2018 nestihne.
„Pak může následovat konzervace této stavby a s tím spojené prostředky, které na to musí být vyčleněny.Jedná se o 50 – 90 mil.korun ročně.“ říká Martin Dostál ze Sdružení pro výstavbu komunikace I/11- I/57.
Naopak dobrou zprávou je, že byla zahájena stavba obchvatu Opavy i Krnova.
“Obě stavby už udělaly posun, jak obchvat Opavy východní část, tak Krnov už mají prostředky, mají dodavatele stavby a bude se to posouvat dál.“ říká Zdeňka Jordánová, předsedkyně Sdružení pro výstavbu komunikace I/11- I/57
Mezi Ostravou a Opavou pak zbývá k dokončení kromě Prodloužené Rudné ještě trasa mezi Novými Sedlicemi a Komárovem.