Hustý provoz vedoucí přes město, nárůst dopravních nehod a také špatné ovdzduší – tak komplikuje život Opavanům fakt, že jejich město stále ještě nemá obchvat. A vypadá to, že se jej hned tak nedočká. A nic na tom nemění ani skutečnost, že zrovna v těchto dnech vybírají státní úředníci vítěze tendru na zhotovitele stavby východní části severního Obchvatu Opavy.
Martin Dostál, tajemník Sdružení I/11-I/57:
„Je naprosto evidentní, že ke zpoždění dojde. Stát se snaží, aby ty časové i finanční dopady byly pro regiony co nejmenší.
Stavba má vzniknout za evropské peníze, ovšem Evropská komise si žádá znovu posouzení vlivu na životní prostředí podle nové legislativy, která platí od loňského roku.
Martin Dostál, tajemník Sdružení I/11-I/57:
„ V tuto chvíli je už naprosto jednoznačné, že se nová posouzení vlivu na ŽP ať už u obchvatu Opavy či jiných staveb v kraji dělat budou.”
Opět budou muset odborníci přezkoumat vliv na klima, vodstvo, rostliny a živočichy žijící v lokalitách, kudy obchvat povede.Sledování by měla probíhat na jaře a na podzim. Podobný osud jako opavský obchvat čeká také tzv. prodlouženou Rudnou v Ostravě či obchvat Frýdku – Místku.
Daniel Havlík (ČSSD), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje.:
Tady si myslím, že ne dobře působili lidé z ministerstva životního prostředí a částečně také z ministerstva dopravy, kteří nebyli až tak důrazní a nezkusili některé výjimky politicky vyjednat.“
Proces posouzení vlivu na životní prostředí komplikuje zahájení stavby obchvatu Opavy, která by se mohla až o 2 roky opozdit.