V místě proběhla modernizace tramvajového úseku mezi ulicemi 30. dubna a Valchařská. Přinesla pevnou jízdní dráhu, zajištující snížení hluku a vibrací od projíždějících tramvají, nové trolejové vedení a výstražná světla na nástupišti zastávky Důl Jindřich upozorňující na blížící se tramvaj. V průběhu provádění stavebních prací byl v červenci a částečně v srpnu zcela přerušen tramvajový provoz, který byl nahrazen autobusy. Výluka znepřístupnila i jednu ze dvou tramvajových vozoven, vozovnu tramvají Moravská Ostrava.
Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DP: "Nová trať přinese cestujícím dlouhodobě klidnější jízdu tramvají a zvýšení bezpečnosti na zastávce Důl Jindřich. V úseku došlo i k výměně výhybky, která je unikátní svou konstrukcí nejen na Ostravsku, ale i v republice. Zajistí hladší průběh jízdy vozů a snížení vibrací v okolí křižovatky."
Jan Dohnal, primátor Ostravy: "V rámci plánované modernizace jsme kladli důraz i na zvýšení bezpečnosti. Na zastávce Důl Jindřich došlo k obnově nástupní hrany a doplnění výstražných světel na nástupišti, která upozorní cestující a chodce na blížící se tramvaj. Těší nás, že modernizace proběhla bez problémů a že se dokonce podaří ukončit silniční uzávěru dříve oproti původnímu plánu, tak aby se silniční provoz obnovil spolu s ukončením výluky.“
Břetislav Riger, náměstek primátora pro dopravu: "Jak bylo avizováno, společně s modernizací proběhla také výměna veřejného osvětlení. Jsem rád, že se vše podařilo úspěšně zkoordinovat a uskutečnit. Cena za změnu kolejového svršku na modernější pevnou jízdní dráhu v délce téměř 600 metrů dvoukolejně, novou výhybku, vylepšené nástupní hrany zastávky Důl Jindřich a nové trolejové vedení na nových stožárech vyšla na téměř 69 milionů korun bez DPH.“
Jedná se o další z řady investic DPO do moderní infrastruktury. Část bude pravděpodobně dotována díky Operačnímu programu Doprava 2021-2027.