V půl osmé ráno vykolejila v centru Ostravy na Náměstí Republiky tramvaj číslo 4, která jezdí z Ostravy- Martinova až na zastávku Nová huť. Jela pomalu, takže žádný cestující zraněn nebyl. Během pár minut byla ochromena doprava v centru města. Tramvaje stály až k vodárně a špalíry lidí šly pěšky podél kolejí.
Miroslav Albrecht, mluvčí Dopravního podniku Ostrava: “Jedna z našich tramvají na rovném úseku, ale na zkřížení v pomalé rychlosti vykolejila.”
Tramvajový provoz do centra města byla asi na 45 minut zastaven. V úseku Nová Ves vodárna - centrum byla zavedena náhradní autobusová doprava. Při odstraňování následků byl zastaven i provoz i v opačném směru. Lidé marně čekali na tramvaje. Přitom inteligentní dopravní systém za 14 mil. korun ukazoval, že např. za 2 minuty má souprava přijet.
anketa, cestující: 1/ “Čekám minimálně 10 minut, dopravní podnik není připraven na tyhle krizové situace.” 2/ “Čekám zhruba čtvrt hodiny, jinou možnost nemám.”
Martin Dutko, jednatel KODIS, správce systému zastávek: “Informace z vozidel se posílají pouze v zastávkách. Pokud tramvaj jede bez zpoždění, tak se informace přenese na inteligentní zastávky v celé síti. Pokud ale na další zastávku nedojede, tak se systém nemá jak aktualizovat.”
Příčinou vykolejení tramvaje byla podle prvních informací technická závada na vozidle. Správce inteligentních zastávek, společnost KODIS, chystá vylepšení systému tak, aby vozy hlásily zpoždění průběžně a ne jen v zastávkách.