Jak už jsme vás informovali, Ostrava chce v rámci ekologizace MHD vybudovat novou tramvajovou trasu na 7. a 8. obvod v Porubě. Novinka má své odpůrce, kteří mezi hlavními zápory vidí vysokou hlučnost tohoto druhu dopravy. Dopravní podnik ale hodlá použít nejmodernější technologie, které hlučnost sníží až o 7 decibelů oproti současným tramvajím.
Daniel Morys, předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava: “Koleje budou uloženy v pryžových ložích. Tramvaje, které se budou pohybovat po těchto kolejích budou moderní, budou mít inteligentní mazání odkolků a budou mít dvojitý odpružený podvozek.”
Tady můžete vidět, jak by nové tramvaje i koleje přibližně vypadaly. Tato je ze Španělska. Tramvajový pás je porostlý travou a tramvaje v zatáčkách nepískají. Významným zdrojem hluku jsou také plošky, které se tvoří na kolech při brzdění. Kvůli tomu koupil dopravní podnik nové zařízení, které kola pravidelně ofrézuje.
Petr Tomala, vedoucí Odboru kolejových vozidel DPO: “Můžeme si ukázat na počítači výsledky měření a navrhnutý profil pro to vlastní osoustružení.”
Nová technologie stála 25 milionů a místo jedné tramvaje dokáže osoustružiz denně 4 vozy. To by mělo šetřit kola i koleje a hlavně snížit hluk při jízdě.