"Já jsem prostě přesvědčen, že to by znamenalo pomalý zánik letiště v Ostravě. Připravuje se přesunutí řídících letového provozu do Prahy a tím pádem změna i řízení letového provozu v Ostravě," říká generální ředitel Letiště Ostrava, a.s., Jaromír Radkovský.
Mezinárodní Letiště Leoše Janáčka Ostrava, rozlohou druhé největší letiště v ČR. Vlastníkem je Moravskoslezský kraj. Jako jediné letiště u nás má přímé kolejové napojení. Strategické polohy chce kraj mnohem lépe využít - z Mošnova se má stát velký nákladní terminál. Nový ředitel se ale obává avizovaných změn. Řízení letového provozu České republiky, státní podnik, totiž chystá takzvanou optimalizaci poskytování letových provozních služeb.
"Letové provozní služby na Letišti Ostrava budou v plném rozsahu i nadále vykonávat naši zkušení licencovaní řídící letového provozu, a to jako doposud. Optimalizace poskytování letových provozních služeb v žádném případě nemění význam regionálních letišť a přispěje k dalšímu zvýšení provozní efektivity a bezpečnosti," vysvětluje Richard Klíma, vedoucí oddělení vnějších vztahů ŘLP ČR, s.p.
Na Mošnovském letišti je v provozu nové řídící centrum za více než 130 milionů korun. Budova má být podle ŘLP i nadále využívána v plném rozsahu. Další detaily a informace o plánované optimalizaci je ale složité dohledat. Moc toho neví ani vedení letiště.
"Ředitelství se odkazuje na směrnice z roku 2004, kde je jakési doporučení, ale nové směrnice z letošního roku už se k této směrnici vůbec nevyjadřují a nenavazují na ni," vysvětluje Radkovský.
"Domníváme se, že diskuse k tomuto tématu by měla být vedena na odborné úrovni a nikoliv přes média," uvádí dále Richard Klíma z ŘLP.
"Nám to nepomůže k rozvoji. Jestliže se tady sníží kvalita služeb, jestli se sníží prostor, který je řízený, tak to je další krok k tomu, aby se nám nepodařilo udělat z regionálního letiště Cargo letiště. Oficiálně jsme informováni nebyli a čekáme na reakci z ŘLP Praha," uzavírá Radkovský.