Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Přestavba mostů v Ostravě-Vítkovicích změní nastavení semaforů v okolních křižovatkách

Ostrava-město |

Zhruba během měsíce se bude měnit nastavení semaforů v křižovatkách kolem mostů na Rudné ulici v Ostravě-Vítkovicích. Ostravské komunikace tím chtějí řidičům usnadnit průjezd jednou z nejvytíženějších ostravských dopravních tepen. Přestavba mostů bude trvat dva roky.

zdroj videa: ŘSD

Ostravské komunikace, které mají na starosti správu 117 dopravních uzlů se semafory v Ostravě, vysledovaly dopravu v oblasti uzavírky části mostů na Rudné ulici v Ostravě–Vítkovicích a zhruba během měsíce budou měnit nastavení signalizace pro průjezd křižovatkami.

Daniel Lyčka, ředitel Ostravských komunikací: "Dvouletá rekonstrukce mostů přes železnici u vítkovického stadionu budí u mnohých ostravských řidičů obavy. My můžeme automobilistům a dopravě ve městě pomoci tím, že sladíme řízení křižovatek s aktuální dopravní situací."

Stavebníci na Rudné zbourají staré mosty přes kolejiště a místo nich vybudují nové. Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Dodavatelem stavebních prací je společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Světelná signalizační zařízení, jak se správně semaforům říká, budou Ostravské komunikace řešit na její objednávku. Mělo by jít o několik křižovatek a případné zásahy do „zelené vlny“ nebudou jednoduché.

Miroslav Laštůvka, dopravní inženýr Ostravských komunikací: "U některých zařízení je optimalizace na hranicích možností. Nebude to tedy úkol na den dva, ale na několik týdnů. A do toho nám ještě příchod jara zvýší hustotu dopravy, jak se to pravidelně děje každý rok."

Z pohledu řidičů jsou problémové úseky na křižovatkách ulice Rudné s ulicemi Výstavní, Lidická a Závodní. Problémy se mohou projevit také na okolních ulicích podél stavby a na vedených objízdných trasách. I na ty se zaměří pozornost Ostravských komunikací. Změny v nastavení světelné signalizace na křižovatkách mohou řidičům během dvouletých uzavírek a omezení na Rudné částečně ulevit.

Miroslav Laštůvka, dopravní inženýr Ostravských komunikací: "Všelékem ale nejsou. Záleží také na tom, jestli se řidiči naučí efektivně využívat možné objízdné trasy."

V loňském roce Ostravské komunikace upravovaly provoz a sledovaly 15 kritických míst, kterých se dotýkaly rekonstrukce. Často i tam, kde stavebníci na řízení dopravy nestačili nebo zapomněli změny dopravní situace řešit předem. Správce semaforů už loni vypomohl s nejsložitějšími místy, např. při opravách mostů na Opavské přes Odru a na 17. listopadu přes Porubku.

Eva Kijonková, mluvčí Ostravských komunikací: "Lidé si běžně neuvědomují, že řízení křižovatek je poměrně složitý systém s výkonnými mikroprocesory, řadou elektronických prvků a obvodů, které zahrnují ovládání, diagnostiku, napájení a detektory. Vybavení křižovatek signalizací a nastavení musí splňovat nejrůznější podmínky podle složitosti křižovatky tak, aby se vyhovělo požadavkům například na počet signálních programů, na připojení do koordinace či na monitorovací pracoviště GSM."

Semafory jsou vybaveny pamětí, řeší hustotu provozu i preferenci MHD nebo průjezdu pro hasiče, záchrannou službu či policii. Takto fungují už prakticky všechny semafory v Ostravě. Jejich úpravu proto nelze provést ze dne na den. Stavebníci by proto na tyto věci měli pamatovat vždy s dostatečným předstihem.

Nahlásit chybu


K tématu

Rekonstrukce důležitých mostů ve Frýdku-Místku se protahuje. Hotovo by mohlo být v březnu

Dlouhá a náročná rekonstrukce mostů v Beskydské ulici ve Frýdku-Místku by mohla skončit do konce března. Práce se mírně protáhly. A ještě stále je může zkomplikovat špatné počasí. Po dokončení mostů je Ředitelství silnic a dálnic, společně s původními průtahy městem, předá do užívání kraji.

Oprava mostu ve Stříteži na silnici I/68 potrvá do léta

17. února 2024 12:11 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Ředitelství silnic a dálnic provádí opravu mostu na silnici I/68 ve Střítěži na Třinecku. Aktuálně probíhá úvodní fáze prací, převážně mimo silnici. Poté bude až následovat hlavní etapa opravy mostu, která potrvá do konce srpna. Řidiči by proto měli být trpěliví.

ŘSD opraví další dva mosty v Litultovicích na Opavsku

27. března 2024 14:03 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Po dvojité opravě mostů u Hradce nad Moravicí plánuje Ředitelství silnic a dálnic další zdvojenou rekonstrukci mostních objektů, tentokrát v katastru obce Litultovice.


Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

Dnes 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Škody na majetku Ostravy-Přívozu za 130 milionů. Jedna škola je stále bez tepla

Nefunkční topení na základní škole i omezení v domě s pečovatelskou službou. Centrální ostravský obvod řeší postupně škody, které napáchala povodeň v části Přívoz. Bojuje se hlavně s časem, aby bylo všechno uklizeno, vysušeno a opraveno, než začne zima.

Slezská bude mít velkokapacitní kulturní dům, stavět by se mohlo začít na jaře

Slezská Ostrava bude mít vlastní velkokapacitní kulturní dům a ani větší akce už se tak nebudou muset konat mimo obvod. Stavba Multifunkčního domu v Muglinově sice momentálně stojí kvůli neshodám se zhotovitelem, už na jaře by se ale mělo znovu pokračovat v práci.

Mladíci v Havířově spáchali dvě loupeže, jeden byl obviněn, druhý není trestně odpovědný

Dnes 10:42 | Havířov | Lukáš Zavadil

Kriminalisté v Havířově během pátečního odpoledne 27. září rychle dopadli dva mladíky, kteří měli na svědomí loupežné přepadení seniorky. K přepadení došlo ve chvíli, kdy žena vyrazila na nákup. Během pátrání ale muži zákona objasnili i další loupež, ke které došlo o dva dny dříve.

Studénka pokračuje v opravách starého zámku, střechu znovu pokrývá břidlice

Starý zámek ve Studénce město obnovuje postupnými kroky už několik let. Prioritou je oprava střechy. Na rekonstrukci památkově chráněného objektu se daří získávat dotace z Ministerstva kultury.

Svatováclavská jízda zastavila také u zámku ve Studénce

Historické automobily a motocykly projely v den státního svátku Novojičínskem. Tradiční Svatováclavská jízda veteránů zastavila také u zámku ve Studénce.

V Opavě pokračují s odklízením následků povodně, těžká technika brzy zamíří i do zahrádkářských osad

Včera 17:59 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Práce na odklízení následků ničivé povodně stále nekončí. Lidé stále uklízí své domovy, veškeré zničené věci mohou nechávat před domy. Hromady poté odváží těžká technika.

Kuchaři z Koblova se odreagovali od povodní na druhém ročníku Gulášfestu

Přestože se povodně dotkly většiny obyvatel Koblova a spoustu z nich připravily o vybavení domovů, o oblíbený Gulášfest se Koblované připravit nenechali. Místní tak dali jasně najevo, že se s nepříjemnými okolnostmi umí vypořádat. Pro některé z nich pak byla akce symbolem návratu k normálnímu životu.

Poruba pracuje na novém strategickém plánu. Podílet se na něm budou odborníci i široká veřejnost

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Noc vědců přírodovědecké fakulty se vrátila do Slezské Ostravy, návštěvnost byla enormní

Přírodovědecká fakulta Ostravské univerzity se připojila k vědeckým pracovištím dvou desítek českých vysokých škol a dalších institucí a přivítala stovky návštěvníků na letošní Noci vědců. Oproti loňskému roku se zájemcům představila ve vlastních prostorách na slezskoostravském Hladnově.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Starostka Ostravy-Poruby poděkovala všem lidem, kteří pomáhali s následky povodně

Zářijová ničivá povodeň opět ukázala, že lidé mají velká srdce. Vytopeným Porubanům pomáhaly stovky lidí, hasiči, řada firem i zaměstnanci radnice. Patří jim za to velký dík.

Přestavba mostů v Ostravě-Vítkovicích změní nastavení semaforů v okolních křižovatkách
Vydáno 17. ledna 2022 15:54, Ostrava-město, Jiří Cileček
Zhruba během měsíce se bude měnit nastavení semaforů v křižovatkách kolem mostů na Rudné ulici v Ostravě-Vítkovicích. Ostravské komunikace tím chtějí řidičům usnadnit průjezd jednou z nejvytíženějších ostravských dopravních tepen. Přestavba mostů bude trvat dva roky.

zdroj videa: ŘSD

Ostravské komunikace, které mají na starosti správu 117 dopravních uzlů se semafory v Ostravě, vysledovaly dopravu v oblasti uzavírky části mostů na Rudné ulici v Ostravě–Vítkovicích a zhruba během měsíce budou měnit nastavení signalizace pro průjezd křižovatkami.

Daniel Lyčka, ředitel Ostravských komunikací: "Dvouletá rekonstrukce mostů přes železnici u vítkovického stadionu budí u mnohých ostravských řidičů obavy. My můžeme automobilistům a dopravě ve městě pomoci tím, že sladíme řízení křižovatek s aktuální dopravní situací."

Stavebníci na Rudné zbourají staré mosty přes kolejiště a místo nich vybudují nové. Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Dodavatelem stavebních prací je společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Světelná signalizační zařízení, jak se správně semaforům říká, budou Ostravské komunikace řešit na její objednávku. Mělo by jít o několik křižovatek a případné zásahy do „zelené vlny“ nebudou jednoduché.

Miroslav Laštůvka, dopravní inženýr Ostravských komunikací: "U některých zařízení je optimalizace na hranicích možností. Nebude to tedy úkol na den dva, ale na několik týdnů. A do toho nám ještě příchod jara zvýší hustotu dopravy, jak se to pravidelně děje každý rok."

Z pohledu řidičů jsou problémové úseky na křižovatkách ulice Rudné s ulicemi Výstavní, Lidická a Závodní. Problémy se mohou projevit také na okolních ulicích podél stavby a na vedených objízdných trasách. I na ty se zaměří pozornost Ostravských komunikací. Změny v nastavení světelné signalizace na křižovatkách mohou řidičům během dvouletých uzavírek a omezení na Rudné částečně ulevit.

Miroslav Laštůvka, dopravní inženýr Ostravských komunikací: "Všelékem ale nejsou. Záleží také na tom, jestli se řidiči naučí efektivně využívat možné objízdné trasy."

V loňském roce Ostravské komunikace upravovaly provoz a sledovaly 15 kritických míst, kterých se dotýkaly rekonstrukce. Často i tam, kde stavebníci na řízení dopravy nestačili nebo zapomněli změny dopravní situace řešit předem. Správce semaforů už loni vypomohl s nejsložitějšími místy, např. při opravách mostů na Opavské přes Odru a na 17. listopadu přes Porubku.

Eva Kijonková, mluvčí Ostravských komunikací: "Lidé si běžně neuvědomují, že řízení křižovatek je poměrně složitý systém s výkonnými mikroprocesory, řadou elektronických prvků a obvodů, které zahrnují ovládání, diagnostiku, napájení a detektory. Vybavení křižovatek signalizací a nastavení musí splňovat nejrůznější podmínky podle složitosti křižovatky tak, aby se vyhovělo požadavkům například na počet signálních programů, na připojení do koordinace či na monitorovací pracoviště GSM."

Semafory jsou vybaveny pamětí, řeší hustotu provozu i preferenci MHD nebo průjezdu pro hasiče, záchrannou službu či policii. Takto fungují už prakticky všechny semafory v Ostravě. Jejich úpravu proto nelze provést ze dne na den. Stavebníci by proto na tyto věci měli pamatovat vždy s dostatečným předstihem.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/ostrava/ostrava-mesto/11000029426/prestavba-mostu-v-ostravevitkovicich-zmeni-nastaveni-semaforu-v-okolnich-krizovatkach