Už od roku 2019 existuje v Ostravě webová aplikace čistáOVA a za dobu svého fungování už pomohla vyřešit tisíce problémů a nedostatků ve veřejném prostoru. Její velkou výhodou je, že není potřeba nic stahovat do mobilu, ale stačí si jen otevřít webovou stránku. Jen loni takto občané podali na tři a půl tisíce podnětů.
Hana Tichánková, náměstkyně primátora Ostravy: "Je to velice jednoduché webové rozhraní, na kterém může každý obyvatel Ostravy nahlásit problém, který vidí. Jedná se především o vandalismus nebo údržbu zeleně. Lidé si na to zvykli, mají to rádi a užívají to napříč Ostravou."
Aplikace uživatele jednoduše navádí, kam svůj postřeh směřovat. Hlavními oblastmi jsou cesty a chodníky, nepořádek v ulicích, autovraky, zeleň, vandalismus a další. Po výběru kategorie problému je třeba vyplnit jeho popis, zaznačit pozici na mapě a připojit fotografii.
Eliška Konieczná, obyvatelka Poruby: "Já jsem velký fanda čistéOVY, protože mě zajímá, co se děje v Ostravě, já žiju v Ostravě-Porubě. Nahlásím do čisté OVY požadavek a mám hlavně zpětnou vazbu, co se s ním dělá. Kudy chodím, tudy to svým kamarádům říkám, protože je to super."
V loňském roce nejčastěji lidé upozorňovali na rozbité cesty a chodníky, nepořádek v ulicích, poškozenou zeleň a autovraky. Nejvíce hlášení se váže k městskému obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, nejvíce podnětů přišlo v měsíci červnu. Většina nahlášených případů je však vyřešena v průběhu jednoho týdne,