Na konci minulého týdne probíhaly po tři dny speciální zátěžové testy na mostě přivaděče dálnice v Ostravě-Přívoze. Pracovníci ředitelství silnic a dálnic zkoumali, zda je most bezpečný pro motoristy. Druhý dálniční most v Ostravě-Přívoze je na tom totiž tak špatně, že na něm podobné tresty ani nemohly být provedeny.
Jiří Hlavatý, vedoucí oddělení expertízy ŘSD: “Připraví se tatrovky o určité hmotnosti a najíždí se do jednotlivých polí toho mostu. Na čidlech se měří hodnota deformace nosné konstrukce a sleduje se doba vrácení do původního stavu a jestli se vůbec vrací.”
Mosty jsou podle ředitelství silnic a dálnic v tak špatném stavu, protože zhotovitel, firma Eurovia, použil do násypů na koncích mostů nevhodný materiál. Po pár měsících začal bobtnat a mostové konstrukce tak nyní mezi násypy drtí. Z výsledků testů vyplývá, že situace je velmi vážná.
Jan Rýdl, vedoucí odboru komunikace ŘSD: “Očekáváme, že během pár týdnu bude most ve stejně špatné kondici, jako most, který jsme pro vážný stav vůbec netestovali. U toho má být základní zatížitelnost 32 tun a podle spočtených hodnot je zde pouze 3,6 tuny, tedy jen desetina projektované nosnosti. ”
V nejbližších dnech bude doprava na mostech svedena do jednoho jízdního pruhu, bude snížena rychlost na 30 km v hodině a bude platit zákaz vjezdu nákladních vozidel. Hrozí ale i úplné uzavření mostů.