TV Polar: Jaká opatření byla nutná, aby tak rozsáhlá rekonstrukce mohla být spuštěna?
AB: "Vzhledem k tomu, že je to nejfrekventovanější bod, co se týká průjezdu dopravy, tak ta opatření jsou rozsáhlá. Musely být připraveny objízdné trasy a musely být připraveny varianty pro individuální a městskou dopravu."
TV Polar: Co všechno se pod rekonstrukcí mostů skrývá?
AB: "Rekonstrukce navazuje na samotnou opravu nádraží, jedná se o dopravní mosty, tramvajové mosty, vybudování nové silnice, vybudování dvou nových kruhových objezdů a vybudování nového regionálního terminálu. Budou to zastávky, nástupiště, ty všechny budou bezbariérové."
TV Polar: Jak je zajištěn provoz, objízdné trasy...
AB: "Přes Svinovské mosty bude dále vedena doprava jen bude zpomalený provoz z 80 km/h na 50 km/h. A to pro řidiče, kteří jedou z centra do Poruby, v opačném směru řidiči neprojedou, pro ně jsou připraveny objízdné trasy. Projedou tady autobusy, tramvaje tak, aby MHD měla co nejmenší zpoždění."
TV Polar: Kdy má být stavba dokončena?
AB: "První část bude uzavřena do srpna 2012 a druhá část bude dokončena v březnu 2013."
TV Polar: Kdo tak rozsáhlý projekt financuje?
AB: "Rekonstrukce, čili revitalizace je investice ve výši 458 mil korun. Protože to je vozovka MSK, tak se kraj podílí částkou 100 mil korun a město získalo dotaci ve výši 351 z peněz EU."