V minulém roce našlo město Frýdek-Místek své nové logo a zároveň nový vizuální styl. Počátkem letošního dubna za něj získal jeho autor Štěpán Holič v prestižní soutěži známé jako Louskáček, která oceňuje kreativní projekty v oblasti marketingové komunikace, bronzovou trofej.
“Pro logo města je to opravdu významné ocenění. Je to každoroční soutěž, která je pro grafiky prestižní, takže jsme rádi, že se ukázalo, že logo, které bylo vybráno, obstálo i v národní konkurenci a porazilo i taková grafická ztvárnění, jako logo televize Nova a dalších komerčních subjektů, které skončily za našim logem,” řekl náměstek primátora města Frýdku-Místku Karel Deutscher (ČSSD).
Dvě vlnovky, odkazující na řeku Ostravici, která město na jedné straně rozděluje, na druhé spojuje, a je tak výrazným symbolem Frýdku-Místku, se ujaly a začínají se objevovat na plakátech nebo třeba suvenýrech. Dokončují se také tzv. logo manuály, podle nichž se nové logo časem promítne do vizuálů městských organizací.
“Na konci roku začneme s některými změnami. Teď se dělají takové ty nejlevnější změny, něco nám postupně dochází a tiskne se už v tom novém manuálu. Chtěli bychom pokračovat, aby se logo a vizuál promítl i na městských společnostech i na základních školách a příspěvkových organizacích. Očekáváme, že ta změna bude pozvolná. Rozhodně nebudeme nijak spěchat s velkými výměnami, ale spíš to vnímáme tak, že kde nám postupně doslouží nějaké bannery nebo plochy, budeme zavádět nový grafický styl, vizuál a logo,” dodal Deutscher.
Na závěr pro zajímavost, stejné ocenění, tedy bronzového Louskáčka, získal autor frýdeckomísteckého loga Štěpán Holič i v loňském roce za vizuální identitu města Příbram.