Po čtrnácté v řadě proběhl v ulicích města Frýdku-Místku pravidelný průzkum spokojenosti občanů se službami, které celoročně zajišťují pracovníci Technických služeb. Za účelem zjišťování spokojenosti či nespokojenosti procházeli ulicemi dvě brigádnice a vybraných kolemjdoucích se vyptávaly, jak je podle nich o vzhled a funkčnost města postaráno. Celkem bylo osloveno 460 respondentů, kteří odpovídali na 13 otázek, spadajících do všech oblastí činnosti Technických služeb. Stejně jako v předchozích letech si i letos dali Technické služby za cíl získat v každé oblasti minimálně 75 procent spokojených obyvatel.
“Musím říct, že nejlepší výsledky, a s tím jsme asi nejvíce spokojeni, jsou v oblasti úklidu města, kde je výsledek 91 procent. Přikláníme to jednak k docela zaběhlému systému strojního čištění, kdy jsme v roce 2013 výrazně navýšili četnost strojního čištění díky pořízení dvou zametačů z evropských fondů, jednak taky i díky docela propracovanému systému blokových čištění, protože se dostaneme do míst, kde se strojní technika nedostane, kromě toho tam provádíme i čištění kanalizačních vpustí, vodorovné dopravní značení a některé další operace. V neposlední řadě je to také díky každodennímu rajonovému čištění, kdy na území celého města sbíráme takové ty hrubé odpadky. Takže s výsledkem jsme velmi spokojeni,” řekl předseda představenstva TS F-M Jaromír Kohut.
K nejlépe hodnoceným službám patří tradičně údržba veřejného osvětlení, která opakovaně dosahuje více než 90 procentní spokojenost. Vedle vysoké míry spokojenosti občanů s úklidem a osvětlením zaznamenaly Technické služby také zlepšení úrovně květinových záhonů, což bezesporu ovlivnilo navýšení městských finančních prostředků na údržbu veřejné zeleně, díky kterým vznikl ve městě téměř dvojnásobek záhonů.
“Pozitivní trend je i to, že už třetím rokem se nám navyšuje spokojenost s úrovní vánoční výzdoby. Tam se jednoznačně jedná o trend, kdy jsme v loňském roce vánoční výzdobu jednak rozšířili o některé nové lokality, a jednak i nahradili novou. V tomto trendu chceme pokračovat i v letošním roce v rámci čtvrté etapy, kdy budeme některé další lokality zase rozšiřovat, případně nahrazovat novými,” slíbil Kohut.
Tradičně nejvíce nespokojeni jsou podle průzkumu lidé s úrovní parkování ve městě, a to téměř 27 procent. Podobné je to i u městského mobiliáře, se kterým bylo spokojeno 63 procent občanů. 22 procent dotazovaných bylo nespokojeno se zimní údržbou.
“V té loňské zimě občané zaregistrovali, že opravdu zima byla, a nebyli úplně spokojeni se zimní údržbou, takže tady chystáme nějaké změny, abychom byli lépe připraveni a aby ta zima ve městě byla pro lidi mnohem snesitelnější. Občané nám také vyčítají, že pod některými mosty se úplně necítí, že je tam tma, takže se budeme snažit i doplnit veřejné osvětlení,” řekl náměstek primátora města Frýdku-Místku Karel Deutscher.
Z výsledků testování spokojenosti a nespokojenosti občanů vyplývá, že hodnocení nezaznamenalo v letošním roce žádné velké negativní výkyvy ve vývoji společnosti.