Do konce roku byl ve Frýdku-Místku místní koeficient daně z nemovitých věcí na čísle , ale i tak Frýdek-Místek patřil k městům s nejnižší daní z nemovitosti. Koeficient, kterým lze násobit základ daně z nemovitosti, navíc zavedl až v roce 2013. Jiná města našeho kraje využila této možnosti mnohem dříve. Zákon totiž umožňoval zavést místní koeficient a zvýšit daň z nemovitosti až na pětinásobek již od roku 2009. V současné chvíli je ale místní koeficient daně z nemovitosti ve Frýdku-Místku na čísle 1. Město totiž už v loňském roce schválilo jeho snížení a to začalo platit od ledna tohoto roku.
“Koeficient jsme navyšovali v době, kdy jsme zakázali hazard a přívětivé nebylo ani rozpočtové určení daní. Ročně tak město přišlo o desítky milionů korun. Slíbili jsme ale, že pokud bude město v lepší finanční kondici, vrátíme koeficient zpět na jedničku. Ta doba nastala, finančně jsme na tom lépe, podařilo se nám také výrazně snížit zadluženost města, takže i proto koeficient snižujeme,” sdělil primátor města Frýdku-Místku Michal Pobucký.
Co se naopak od tohoto roku nijak nezmění, je poplatek za komunální odpad a za psa. Vedení města už několik let drží výši obou poplatků na stejné úrovni a zvyšovat se nebudou ani letos. Poplatek za psa tak v bytovém domě činí 1 500 korun na rok, za psa v rodinném domě v katastru Frýdek a Místek 700 korun a v katastru Panské Nové Dvory, Lískovec, Lysůvky, Chlebovice a Skalice 300 korun. Lidé pobírající invalidní, starobní, vdovský, vdovecký a sirotčí důchod hradí ročně 200 korun za jednoho psa. Za každého dalšího psa téhož držitele je poplatek zvýšen o 50%. Poplatek za odpad je ve městě neměnný od roku 2007. Činí 492 koruny na osobu a rok. Občané nad 70 let platí a i nadále budou platit 252 koruny za rok a děti do tří let jsou od poplatku zcela osvobozeny.
“Nechceme ale zatěžovat peněženky našich občanů. Nicméně stále častěji bojujeme s nešvarem, kterým je odkládání starého a nepotřebného nábytku k popelnicím, což zvyšuje náklady na svoz odpadu. Skříň ani matrace, koberce, postele a podobně nemohou být svezeny spolu s komunálním odpadem. Musí je svézt zvlášť vypravené vozidlo a to stojí další peníze. Proto bych chtěl vyzvat občany, aby nepotřebný nábytek odváželi do sběrných dvorů nebo odkládali do velkoobjemových kontejnerů, které jsou několikrát ročně rozmístěny na více jak šedesáti místech ve městě. Ušetříme tak peníze za svoz odpadu a budeme je moci investovat účelněji, například do kultury, sportu nebo dalšího zvelebení veřejné zeleně nebo vylepšení dětských hřišť,“ řekl Pobucký.
V minulém roce bylo odvezeno 225 tun odpadu volně odloženého vedle popelnic, což je o 6 tun více, než v roce 2016. Město za jeho svoz zaplatilo přes 660 tisíc korun. Dalších 83 tisíc stála likvidace černých skládek v různých částech města.