Ve Frýdku-Místku byla slavnostně zahájena výstavba druhé etapy obchvatu města. Ta naváže na už probíhající stavbu jeho první části, která začala loni v květnu.
“Je to krásný okamžik a jsem hrdý na to, že mohu být dnes ve Frýdku-Místku. Mrzí mě jen, že to trvalo 25 let od doby, kdy se vytyčila trasa obchvatu, a až dneska teprve začínáme stavět. Mimo jiné je to v důsledku obstrukcí, které tomuto okamžiku předcházely, a to mě velmi mrzí,” sdělil ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO)
“Tyto okamžiky v našem kraji velmi vítáme, protože ŘSD v něm má nejvíce staveb, které realizuje, tudíž máme velký potenciál k tomu, že se naše dopravní infrastruktura lepší, což vedení kraje velmi vítá. Je to pak také výzva pro zájemce, investory, developery, podnikatele, aby si náš kraj vybrali k tomu, aby tady mohli lépe působit,” uvedl náměstek hejtmana MS kraje Jaroslav Kania (ANO)
Druhá část obchvatu měří 4,4 kilometrů a má stát téměř dvě miliardy korun.
“Stavba je to poměrně náročná, protože nejsme jen na povrchu, ale je tady významný mostní objekt přes řeku Morávku v délce asi 440 metrů, což je kritický objekt, který bude časově i technicky nejnáročnější,” popsal ředitel ŘSD Radek Mátl.
Frýdeckomístecký obchvat odkloní z města veškerou tranzitní dopravu. Ve městě tak výrazně poklesne hluk, zlepší se ovzduší a zvýší bezpečnost.
“Podle posledních měření projede městem 48 až 50 tisíc vozidel denně. Ta tranzitní doprava by se měla celá vymístit, takže nějakých 25 tisíc vozidel by mělo jezdit po obchvatu, a tím by se mělo ulehčit průtahu městem, který je dnes opravdu už nevyhovující,” řekl primátor Frýdku-Místku Michal Pobucký.
Město už řeší i to, co bude po odklonění tranzitní dopravy na obchvat s průtahem dále.
“Hlavní architekt města připravuje různé návrhy, jakým způsobem by měla proběhnout rekultivace té cesty. Ta ale není města, takže nás čeká ještě dlouhý boj, abychom ji získali ze státního majetku do majetku města. Pak přijdou ty různě varianty, třeba že se ze čtyřpruhu udělá dvoupruh, přidá se více zeleně, případně se udělají nová parkovací místa. Ale to bude otázka na projektanty a architekty, co nám všechno dovolí,” dodal Pobucký.
Celý obchvat je dlouhý 8,5 km. Dokončen by měl být na počátku roku 2022.