Rubikova křižovatka na třídě T. G. Masaryka patří k vůbec nejfrekventovanějším ve městě. Oprava mostu, který se klene nad čtyřproudou silnicí na Český Těšín se proto opravuje ve dvou etapách, kdy je most vždy z jedné poloviny uzavřený. Oprava první poloviny se v těchto dnech blíží ke zdárnému konci a chystá se přechod na druhou polovinu.
“Pomalu se nám překlápí oprava na Rubikově křižovatce do druhé poloviny, takže lze očekávat, že od příštího týdne se bude oprava přesunovat na druhou polovinu mostu, tedy směrem na Příbor, takže řidiči i chodci se musí připravit na to, že tam dojde k velkým změnám. Hlavní změna bude taková, že nebude možné, když pojedete po estakádě směrem na horní část T. G. M., tak odbočení doleva nahoru nebude možné. Bude možné pouze odbočení doprava na spodní část třídy T. G. M. a těm, kteří nepoužijí spodní trasu přes vlakové nádraží a už dojedou do tohoto místa, bude umožněno odbočení doprava, kde se dole na kruhovém objezdu budou moci otočit a vyjet po T. G. M. směrem nahoru,” popsal náměstek primátora Frýdku-Místku Karel Deutscher.
Práce se na druhou stranu mostu začnou přesunovat už v neděli 17. listopadu. V tuto chvíli by zároveň mělo dojít k předání hotové první poloviny mostu a ta by měla začít být průjezdná. Řidiči ale musí počítat ještě s další komplikací.
“Tím, že se ty práce začnou přesouvat na druhou polovinu, dojde k odstavení a přepojování semaforů, takže i tady upozorňuji řidiče, že tam budou významné změny. Zhruba dva až tři dny bude situace složitá a budou se nejspíš tvořit i kolony,” dodal Deutscher.
Práce na druhé polovině mostu by měly trvat do května příštího roku. Investorem opravy mostu je zčásti město a zčásti stát, přesněji ŘSD. Celkové náklady na opravu mostu i opěrných pilotových zdí a navazujících ramp činí bezmála 100 milionů korun. Z toho ŘSD vydá na opravy opěrných zdí a ramp 60 milionů. Město zaplatí za opravu mostu téměř 40 milionů korun, přes 31 milionů ale získá zpět z dotace Státního fondu dopravní infrastruktury.