Dalo by se říct, že pro úředníky v pondělí nouzový stav skončil. Všichni se mohli vrátit naplno do práce a především opět rozšířit úřední hodiny, tak jako tomu bylo v době před zavedením nouzového stavu. Stejně tak je tomu i na Magistrátu ve Frýdku-Místku.
Anketa: 1.) "Tak jako v pořádku, já jsem byl platit za psa a smetí, odpad, klasicky." 2.) "Potřebuju podepsat tady nějaké potvrzení." 1.) "Je to lepší, ono já si myslím, že kdyby fungovalo všecko, bez omezení, ale nejde to, že, tak si myslím, že by to bylo o hodně lepší."
Přesto se veřejnosti doporučuje, aby z preventivních důvodů omezila osobní kontakt nejen s úředníky.
Jana Matějíková, mluvčí Frýdku-Místku: "Úřad je opět plně v provozu, nicméně v návaznosti na stále trvající epidemickou situaci apelujeme na občany, aby zvážili, zda je nutné osobně úřad navštívit. Většinu záležitostí je možné vyřídit telefonicky nebo elektronicky, mailem, kontakty na úředníky jsou na webu města."
Samozřejmě se počítá s tím, že jsou různé neodkladné záležitosti, které jinak než osobně na úřadě vyřídit nejdou. V těchto případech je proto dobé se nejlépe osobně dopředu objednat.
Jana Matějíková, mluvčí Frýdku-Místku: "Samozřejmě při vyřízení osobních dokladů nebo přepisů vozidel a podobně to bez osobního dostavení se na úřad nejde, tady ale doporučujeme, aby si lidé rezervovali termín návštěvy přes rezervační systém na určitý den a hodinu. Vyhnou se tak čekání a zkrátí dobu strávenou na úřadu na potřebné minimum. Na příští týden tam je ještě pár termínů volných je, březen ten je k dispozici celý."
Při návštěvě úřadu musejí lidé dodržovat všechna platná hygienická nařízení.
Jana Matějíková, mluvčí Frýdku-Místku: "Samozřejmě i na úřadě platí pravidlo roušky, ruce, rozestupy. Dezinfekce rukou je k dispozici při vstupu do budov magistrátu."
Snahou magistrátu je vždy vyřídit požadavky občanů kvalitně a v co nejkratší době. Tak, aby přitom nebyli vystaveni riziku jak návštěvníci, tak zaměstnanci úřadu.