Rozbitá cesta, poškozená lavička nebo například ulomený strom. To je jen drobný výčet podnětů, které mohou lidé ve městě hlásit technickým službám už řadu let.
Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "My už jsme od roku 2013 na našich webových stránkách zřídili speciální záložku, kde mohou občané dodnes psát své podněty, připomínky, žádosti, stížnosti. Někdy o rok později jsme k tomu přidali i možnost přikládání fotografií, aby se to lépe zadokumentovalo. Musím říct, že celkem se to ujalo, funguje to velmi dobře."
Jen za první tři měsíce letošního roku se vyřídilo na 65 poruch a různých podnětů.
Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "Celkem ročně je to kolem dvou set s tím, že ne všechny jsme schopni vyřešit. Například problémy týkající se komunálního odpadu přeposíláme na Frýdeckou skládku. Otázky k požadavku ořezu stromů na odbor životního prostředí k posouzení. Ale tam, kde můžeme teda reagovat rychle, tak se snažíme reagovat co nejdřív."
Od prvního dubna zřídily technické služby na svém webu novou službu. Lidé si mohou zkontrolovat, v jaké fázi řešení jejich podnět je.
Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "V rámci zlepšení komunikace, jak i vedení města chce propagovat teď, tak přicházíme s myšlenkou, že občané se mohou v záložce podnětů občanů podívat, zda případně jejich lokalita se tam nenachází. Je tam ten dotaz, je tam i způsob vyřízení, případně i kdy se provedl."
Leonard Varga, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Já bych chtěl poprosit občany Frýdku-Místku, aby si všímali věcí kolem sebe, aby nám pomohli těm technickým službám nahlásit, kde uvidí rozbitou lavičku, kde uvidí vysypaný koš, kde uvidí nějaký problém na silnici, ať to vyfotí a ať to těm technickým službám pošlou a ať nám pomůžou to město opravit."
Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "Ty podněty se týkají nejvíc výtluků, v zimním období samozřejmě uklízení sněhu, vodorovného, případně svislého dopravního značení. Věci, na které jsme schopni reagovat fakt velice rychle, tak do toho týdne realizujeme. Pokud je to nutné už konzultovat s příslušným odborem životního prostředí nebo dopravy, tak se to posílá tam, ale i tak se snažíme každému tomu občanovi odpovědět."
90 procent všech podnětů vyřídí pracovníci technických sužeb zhruba do 7 dnů.