Výstavba obchvatu Frýdku-Místku se ukázala jako nezbytná už na začátku 90. let. V úvahu připadaly dvě varianty, severní a jižní. Tehdejší radní zvolili variantu jižní přes Dobrou, Kunčičky u Bašky, Místek, Panské Nové Dvory a Staré město.
Petr Cvik, náměstek primátorky Frýdku-Místku: „Bez obchvatu není život v tomto městě kvalitní. Myslím, že každý rozumný člověk musí pochopit, že výstavba obchvatu je pro Frýdek-Místek absolutní prioritou."
Proti stavbě obchvatu se však postavilo občanské sdružení Beskydčan, důvodem byl zásah do chráněného územní Nivy Morávky. Přestože obchvat zasáhne jen 0,67 procenta tohoto území, Beskydčanu se nejrůznějšími žalobami daří prodloužit schválení tunelu už několik let.
Anketa, obyvatelé centra Frýdku-Místku: 1. „Nepochopím, že někdo bydlí na venkově v čistém prostředí a blokuje tak zásadní stavbu ve městě. Vždyť se tu nedá žít." 2. „Proč to pořád někdo zdržuje? Obchvat už tady dávno mohl stát a mohli jsme mít klid. Nevím, jestli se ho ještě vůbec dožiju."
Momentální situace je taková, že Krajský soud vyhověl sdružení Beskydčan a pozastavil platnost vydaného územního rozhodnutí. Krajský úřad poté podal stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu v Brně, spor dosud nebyl rozhodnut.