Cílem na samém začátku spuštění výuky v této třídě bylo, aby se děti dokázaly o sebe postarat. Tady třeba vidíte rozdíl v podávání svačiny. Zatímco v běžných třídách mají děti vše předpřipravené, v Montessori třídě si děti už dokáží poradit samy. A postupně se přidávaly další činnosti, které malí předškoláci dokáží už teď zvládat bez cizí pomoci.
Martina Zahatlanová, zástupkyně ředitelky pro předškolní vzdělávání: "Dnes už umí běžně nakrájet zeleninu, ovoce, umí si udělat sami salát, ví co do salátu patří, Umí si namazat chlebík, umí po sobě umýt nádobí, utřít a uklidit. Umí si v uvozovkách vyprat prádlo.”
Prioritou i v této netradiční třídě zůstává vzdělávání a příprava dětí na vstup do první třídy základní školy.
Martina Zahatlanová, zástupkyně ředitelky pro předškolní vzdělávání: "Přestože máme jiný vzdělávací systém a trochu jinak pracujeme, tak děti musí splnit veškeré kompetence, kterých musí dosáhnout před nástupem do základní školy. To se nám daří."
anketa: děti z Montessori třídy ZŠ a MŠ Prameny Karviná: “ Já mám rád Damiánka, Alexe a kamarády." "Pracujeme tady na koberečcích a moc mě to baví." "Mě baví písmenka."
Za půl roku tady všichni odvedli velký kus práce. Děti podle učitelek zaslouží velkou pochvalu.