Desátým rokem učí paní Radka Sikorová školáky napříč prvním a druhým stupněm Základní školy Školská zapomenutá řemesla prostřednictvím zájmového kroužku. Snaží se dalším generacím předávat to, co už naši předci v historii uměli vyrábět a tvořit vlastníma rukama.
Radka Sikorová, učitelka ZŠ Školská: "Máme takovou jednodušší a složitější náročnost, podle toho se děti dělí na menší, na Mozaiku a kdo chce pak pracovat dál, může v zapomenutých řemeslech. Tam ta práce je náročnější, už to víc připomíná stará řemesla a práce je tvořivější, náročnější i časově."
Při této lekci děti vyráběly hned několik dekorací různými způsoby.
Ondřej Durčák, žák ZŠ Školská: "Vyrábím drátovaného ptáčka. Je to těžké, ale když si dáte pozor, tak je to potom lehké."
Nela Trzaskalíková, žákyně ZŠ Školská: "Už to dělám od první třídy, chtěla jsem vyzkoušet, jak to bude pokračovat."
Kateřina Swaczynová, žákyně ZŠ Školská: "My vyrábíme panenky z kukuřičného šustí. Spočívá to v namočení listů, ony jsou pak hodně příjemné a dobře se z nich vyrábí."
Eliška Kubátková, žákyně ZŠ Školská: "Já dělám hodně s babičkou, doma vyrábím a tady do toho kroužku jsem začala chodit od druhé třídy."
Kroužek navštěvuje od druhé třídy i žákyně devátého ročníku Elisabeth Marshall.
Elisabeth Marshall, žákyně ZŠ Školská: " Já jsem už od mala ráda vyráběla věci, takže mě to bavilo. Teď mě baví to drátkování."
Děti mají z každého výrobku radost a rády je ukazují doma svým příbuzným.
Barbora Hanzlová, žákyně ZŠ Školská: "Rodiče z toho mají radost a vždycky mě pochválí, protože se mi to vždy povede. A i když se mi to nepovede, tak to ocení."
Prioritně se v kroužku pracuje s přírodním materiálem, část výrobků slouží i pro jiné účely než je potěcha dětí. Tento kroužek má ještě jeden hlubší smysl, jeho náplní není jen něco vyrábět a pomáhat v různých projektech.
Radka Sikorová, učitelka ZŠ Školská: "Nejdůležitější mojí myšlenkou je předávat dětem za prvé zkušenost s řemeslem jako takovým, rozvoj jemné motoriky, který je pro děti velmi důležitý, trénink soustředění, samostatnosti, uvažování, rozhodování se v ukončení výrobku, takže tohle je dovednost, která je tímhle předávána dál."