Od ledna začal platit přísnější režim pro stanice měření emisí. Podobně jako na STK se nyní auto nejprve nafotí a následně jsou všechna měřená data online posílána do databáze ministerstva dopravy.
„Bylo to na popud toho, že někteří při tom měření podváděli. Chtěli, aby to auto fyzicky na té dílně bylo,“ vysvětlil důvod zavedení nového systému Radim Greň ze stanice v Horní Suché. Nový systém přinesl zdražení a delší čekací doby. Stanice musely pořídit patřičné vybavení pro online měření.
„Museli jsme zdražit. Chtěli jsme ceny zachovat, ale bohužel, ty náklady tam byly. Zdražili jsme o sto korun,“ řekl Greň.
„Prosloužilo se to zhruba o sedm až dvanáct minut. Je to kvůli focení a administrativě,“ řekl Radim Vašek ze stejné hornosušské stanice.
„Já si myslím, že je to správné řešení, protože všichni musíme dbát na to, aby byla vozidla v dobrém technickém stavu.“ „Myslím si, že je to dobře. Aspoň se na cestu nedostanou špatná auta, i když čekáme trošku déle,“ řekli řidiči.
„Můj názor je, že nejlepším systémem by bylo zavedení online kamer. Bylo by to více účinnější, než focení a komplikované zadávání do systému,“ řekl Přemysl Kubisa ze stanice v Karviné.
Díky novému systému už není možné, aby majitel vozidla, které neprošlo emisemi na jedné stanici, to vzápětí zkoušel jinde. V online databázi je uveden čas, kdy k měření došlo.