I když měla stavební firma Strabag třicet dní na mobilizaci, stroje vyjely na zbytek Prodloužené Rudné prakticky okamžitě. Stavba byla rychle obnovena. "Vidíte, ty stroje pracují a intenzivně se na tom dělá, aby se stavba posunula dál. I z těch jednání se zhotovitelem mám poměrně dobrý pocit," komentuje situaci ředitel ŘSD Radek Mátl.
"Zásadní problém bude navrtání děr pro protihlukovou stěnu. Vrtných souprav je málo, všechny jsou využity, takže bude záležet na šikovnosti firmy, jestli dokáže soupravy tady všechny dostat tak, aby navrtaly díry pro tu protihlukovou stěnu a hlavně, aby navrtaly díry pro ten nosník budoucí lávky," dodává náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS).
Ministr dopravy i šéf ŘSD na místě výrazně ocenili roli Moravskoslezského kraje, který jako mediátor pomohl celý projekt posunout dál. "Z mého pohledu je důležité, že se dokázalo dohodnout, že skončily obstrukce," říká ministr dopravy ČR Vladimír Kremlík (ANO).
"Určitě bych chtěl poděkovat Moravkoslezskému kraji, bez něj bychom tu dohodu asi nedokázali uzavřít a stavba by nejspíš neběžela," uzavírá šéf ŘSD Radek Mátl.