Celý projektový den byl pořádán zábavnou formou s praktickými ukázkami i pokusy
Helena Daňková, vedoucí projektu: „Celý program je rozdělen do několika částí, první část je taková kreativní, kde děti tvoří různé třeba medové svíčky, tvoří si včeličku z papíru jako zápich a učí se o životě včel. Mají možnost se podívat pod mikroskopem na včeličky, na jednotlivé části tělíčka. Pak je sekce ještě u včelaře Filípka, kde děti získávají informace za života včelaře a ze života včel.“
Děti se mohly také převléct za včeličky, aby poznaly jejich život.
Anketa, předškoláci: „Já jsem královna.“
„Král.“
„Já jsem stavitel.“
Hlavní práci instruktorů zastali starší žáci školy
Viola Daňková, žákyně školy: „My tady ukazujeme, jak se rojí včelka a pak i jaké mají povolání včelky.“
Filip Bálint, žák školy a včelař – instruktor: „Ukazujeme jim, jak vlastně funguje včelí společenství, jak vlastně si žijí, jak vypadá včelí úl a co všechno včelař musí mít, co všechno musí umět, co musí zvládnout, aby mohl tuhle práci vykonávat.“
Filip Repper, žák školy: „Ukazujeme jim vlastně v mikroskopech různé části té včely."
Anketa, předškoláci: „Viděl jsem tykadla od včeličky.“
„Já tam mám žihadlo od včely.“
Helena Daňková, vedoucí projektu: „Chtěla bych moc poděkovat žákům druhého stupně, především našim osmákům a deváťákům, jak skvěle tento program připravili."
Součástí dne, který zaujali dospělé byla také ukázka a ochutnávka včelích produktů.