Slavnostně byl plný provoz otevřen v pondělí 21. srpna 2023 a to s ročním zpožděním, protože samotná stavba nevznikala lehce.
Martin Kupka (ODS), ministr dopravy ČR: "Problémy byly zejména na straně nestabilního podloží, kdy v případě jednotlivých násypů bylo potřeba čekat delší dobu, aby došlo k její homogenizaci."
V rámci stavby bylo vybudováno 15 nových mostů, 2 mimoúrovňové křižovatky a 25 protihlukových stěn s celkovou délkou téměř deset kilometrů.
Petr Kůrka, ředitel úseku výstavby ŘSD ČR: "Možná zajímavostí je 400 metrů dlouhý most přes údolí řeky Ropičky, přes místní komunikace a před dráhu, což je asi nejvýznamnější objekt této stavby.”
Díky plně zprůjezdněnému úseku v délce 5400 metrů tak došlo k definitivnímu propojení dálnice D48 se Slovenskou republikou.
Jan Krkoška (ANO), hejtman MSK: "Co je důležité, ten tlak automobilů, který byl v okolních vesnicích se vytáhne na novou silnici I. třídy a tím pádem se uleví všem obyvatelům okolních obcí."
Přes Střítež a Hnojník projíždělo průměrně přes 11 300 automobilů všech kategorií denně, z toho bylo více než 1 800 kamionů.