Na nových rychlostních silnicích chce ministerstvo zvednout povolenou rychlost, z devadesátky na 110 kilometrů za hodinu.
Martin Novák, tiskový mluvčí Ministerstva dopravy: "Rychlost budeme primárně chtít zvýšit pouze v těch úsecích, kde to bude technicky možné. To znamená, že by tam měly být čtyři pruhy, vyloužíme zároveň nemotorovou dopravu, takže nebude důvod na těchto komunikacích tu rychlost nezvýšit."
Z toho ale nemají velkou radost dopravní policisté.
Jaromír Stecula, vedoucí dopravního inspektorátu v N. Jičíně: "Řidiči samozřejmě obecně nedodržují zákony a nedodržují ani rychlost na komunikacích. Pokud zvýšíme rychlost na 110 a šířkové rozměry komunikaci neodpovídají standardům, tak by docházelo k daleko více dopravním nehodám."
Anketa - řidiči: "Je to čím dál horší, takže by se mělo spíše snižovat a ne zvyšovat." "Zvýšená rychlost, pokud budou lidi jezdit rozumně, tak mi nevadí." "Mohlo by se to někde, na některých úsecích určitě."
Jaromír Stecula, vedoucí dopravního inspektorátu v N. Jičíně: "Ve starém úseku I/48, kde jsou stísněné šířkové poměry komunikace a silnice neodpovídá těmto standardům, bychom nedoporučovali zvýšení rychlosti. V novém úseku silnice, na obchvatu Příbora, bychom neměli námitek."
V případě přijetí změny by také prakticky přes noc přibylo na území státu 300 kilometrů dálnic. Česká republika by si tak výrazně polepšila i v mezinárodní statistickém ukazateli "délka dálnic na obyvatele". S potížemi, které doprovází stavby dálnic v česku je ale tento způsob změny více než úsměvný.