Před několika týdny získala nízkoemisní auta městská policie, magistrát teď do provozu uvedl dva nové vozy. V příštím roce chce pořídit další, a to pro městskou policii, vlastní potřebu, i pro potřeby radnic některých obvodů.
"Spočítali jsme pro zajímavost, že by celá tato flotila aut v momentě, kdy bude v plném počtu jezdit, měla znamenat pozitivní vliv na životní prostředí. Pokud jde o CO2, tak v řádu 60 tun ročně. Pokud jde o další látky jako jsou oxidy dusíku, síry a uhlovodíky, tak tam by ta úspora měla být v řádech okolo 400 kilogramů ročně," říká primátor Ostravy Tomáš Macura (ANO 2011).
Město už řeší i vybudování infrastruktury pro nabíjení elektrovozů. Na městských pozemcích už má i vytipovány jednotlivé lokality.
"Hledáme teď nejlepší způsob jejich realizace. Nejpravděpodobnější je to, že bychom se domluvili s energetickými společnostmi, které mohou využít speciální dotační titul na pořízení těchto nabíječek. Každopádně bychom rádi, aby už koncem roku 2017 v Ostravě nové nabíječky byly," dodává primátor Ostravy.
Doprava je stále jedním z výrazných zdrojů znečištění ovzduší ve městě. Magistrát už proto nebude kupovat auta na dieselový pohon.