"Ta výuka probíhá metodou CLIL, to znamená, že děti se v průběhu dne seznamují s jazykem tou přirozenou formou tak, jako se seznamují s mateřským jazykem," vysvětluje ředitelka MŠ Lechowiczova 8.
Rodilá mluvčí, která pochází z Karibiku, dochází do mateřinky čtyři dny v týdnu. Působí ve dvou třídách, v každé je tedy dva dny. "Pracuji na tom, aby děti začaly užívat anglická slovíčka, aby znaly základní barvy a věděly například základní názvy hraček. Zatím je používají v pasivní formě, já se ale chci zaměřit na to, ať je postupně používají aktivně," říká rodilá mluvčí Charlene Edwards.
"Kolegyně Charlene k nám vždy přijde po osmé hodině a zapojuje se do spontánních her dětí. Vždycky si najde skupinku dětí, se kterými si povídá, vaří v kuchyňce. Ráno máme i výtvarné činnosti, takže tam se zapojí různá slovíčka, která děti používají," pochvaluje si spolupráci učitelka třídy Sluníčko Lenka Jiříčková.
"My neočekáváme, že děti budou mluvit ve větách. Našim cílem je, aby se seznámily s anglickým jazykem a aby se nebály po příchodu na první stupeň a nebyly v šoku z toho, co se děje," dodává Lenka Jiříčková.
Ve výuce nechybí ani různá cvičení a hry. Děti používají angličtinu i při běžné činnosti. Cizí jazyk čeká předškoláky během celého roku tak, aby ho brali jako součást běžného života. Součástí dotačního projektu byl i nákup nových didaktických pomůcek.