V předchozích letech měla sdružené nákupy Ostravy na starosti společnost eCENTRE, město v minulém roce vyhlásilo nový tendr - chtělo levnější systém. Vítěz, který z něj po několika komplikacích opakovaně vzešel, je pražská firma Tender Systems.
"Nový dodavatel služby sdružených nákupů dodržel 180ti denní implementační fázi, systém začal úspěšně fungovat. Formálně jsme implementační fázi ukončili schválením pravidel radou města 17. 10. Systém jede a funguje," vysvětluje náměstek primátora Ostravy Radim Babinec (ANO).
Městské organizace tak mohou opět využívat Nákupní portál i další funkce systému. Město jeho provozem šetří významné částky peněz.
"To se nám prokázalo. Spočítali jsme si, že odměna původnímu dodavateli za roku 2016 dosáhla necelých 17 milionů korun včetně DPH. Nový dodavatel je placen paušální částkou zhruba 440 tisíc měsíčně, čili řekněme 5,3 milionu ročně. Tady ten rozdíl oproti minulému roku je dokonce 70 procent. Máme funkční a levnější systém. O to nám od počátku šlo," uzavírá Babinec.
Ostrava patří mezi průkopníky systému sdružených nákupů v české veřejné správě. Aktivně ho využívá už od roku 2010.