Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Ke sdíleným elektrickým koloběžkám se přidají v Ostravě i skútry

Ostrava-město |

Do ulic Ostravy vyjíždí v tomto týdnu další stovka sdílených elektrických koloběžek. Nově se k nim navíc přidá také šedesátka plně elektrických skútrů. Ty budou fungovat v režimu jako auta, ale protože jsou plně elektrické, mohou parkovat i v rezidenčních zónách.

Ostrava rozšiřuje dosavadní nabídku alternativních forem dopravy. Jejich obliba rychle roste a ve městě tak přibyde další stovka elektrických koloběžek a také šedesátka elektrických skútrů. Pravidla pro jejich provoz bude řešit memorandum mezi městem a provozovateli.

Vladimír Cigánek, náměstek pro dopravu: "S provozovateli e-koloběžek připravujeme memorandum o spolupráci, v němž nastavíme základní pravidla provozu, zejména systém parkování. Stejně jako sdílená kola také sdílené elektrické koloběžky se těší velké oblibě, ale zhruba deset až patnáct procent z nich jejich uživatelé po použití nesprávně zaparkují nebo nechají ležet někde mimo stojany. Ve spolupráci s provozovateli budeme řešit všechny tyto situace, aby tato ekologická, udržitelná forma přepravy našla ve městě definitivně své pevné místo."

Parkovat sdílené koloběžky je možné pouze u stojanů na sdílená kola. E-koloběžky jsou v Ostravě v provozu od letošního března. Je jimi zásobeno 240 stanic, které pokrývají rozlohu zhruba 60 km2.

Andrea Vojkovská, mluvčí Ostravy: "Obyvatelé i návštěvníci města e-koloběžky hojně využívají k přepravě na krátké vzdálenosti i k rekreačním jízdám. Největší zájem o ně je v centru u Nové Karoliny, na Masarykově náměstí a na Hlavní třídě v Porubě. Průměrně na nich uživatelé ujedou 1,5 kilometru a průměrná jízda trvá zhruba 11 minut."

Koloběžky dosahují rychlosti až 25 kilometrů v hodině, ovšem v městské památkové zóně v Moravské Ostravě a Přívozu je maximálně povolená rychlost 15 km/h z důvodu bezpečnosti.

Vladimír Cigánek, náměstek pro dopravu: "Dosud v Ostravě jezdilo 300 e-koloběžek společnosti Lime a 200 e-koloběžek firmy Bolt. V tomto a příštím týdnu přibyde dalších 100 e-koloběžek a 60 e-skútrů společnosti re.volt. Koloběžky patří do stojanů, které město instalovalo a průběžně doplňuje, e-skútry potom na parkoviště včetně možnosti zaparkování v rezidenčních zónách. Provozující firmy řeší na své náklady přemísťování koloběžek ke stojanům a jejich optimální rozmisťování, jejich údržbu i systém s aplikacemi na jejich půjčování, které je zpoplatněno. Město na ně nepřispívá, jak je tomu u sdílených kol."

Ostravská start-up společnost re.volt nabízí další spolehlivý a dostupný způsob řešení alternativní dopravy. Minuta jízdy na skútru stojí 4 koruny, na koloběžce 3 koruny. Maximální cena výpůjčky za den je u skútrů 485 a u koloběžek 250 korun. Rezervace je zdarma. Poplatek za odemknutí vozidla je v Ostravě zrušen. Přeprava na skútrech je efektivní a přispěje také ke zlepšení dopravní situace.

Andrea Vojkovská, mluvčí Ostravy: "Vypůjčení elektrické koloběžky probíhá přes aplikaci, kterou si uživatelé stáhnou z Google Play nebo App Store. Po jejím nainstalování jsou uživatelé kliknutím na ikonu koloběžky přesměrováni do příslušného rozhraní. K odemknutí koloběžky je potřeba naskenovat QR kód, který je na ní viditelně umístěný. Před zahájením první jízdy se jezdci zobrazí bezpečnostní instrukce, kterými by se měl během jízdy řídit. Zjistí z nich také zásady správného a bezpečného parkování koloběžek. Platba za půjčení koloběžky je uživateli po ukončení jízdy automaticky stržena z karty uložené v aplikaci."

E-koloběžky jsou z hlediska zákona považovány za dopravní prostředek stejně jako kola. Mohou jezdit po pozemních komunikacích a cyklostezkách, nikoliv po chodnících. Mají ale povoleno vjíždět do pěší zóny, pokud je tam umožněn vjezd kolům a vozidlům vyznačeným dodatkovou tabulkou ve spodní části dopravní značky pěší zóna.

Andrea Vojkovská, mluvčí Ostravy: "Koloběžky rozšířily nabídku forem alternativní dopravy, ke které v Ostravě už od roku 2018 patří bikesharing nejprve v režii společnosti Rekola, aktuálně firmy Nextbike. Jeho provoz Ostrava dotuje příspěvkem na každou jízdu, ten umožňuje využívat kola na prvních patnáct minut zdarma."

Aktuálně je v Ostravě k dispozici přes tisíc sdílených kol, které parkují v 320 stanicích rozmístěných ve všech 23 obvodech města Ostravy.

Nahlásit chybu


K tématu

Sdílená kola míří do Nového Jičína a Kopřivnice. Bude možné jezdit i mezi městy

29. března 2024 13:32 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Nový Jičín a Kopřivnice se stanou dalšími městy, která zavedou sdílená kola. Obě města na projektu spolupracují. Díky tomu se podařily snížit náklady na provoz a navíc bude možné s koly mezi městy přejíždět. Služba by měla ve městech fungovat zhruba od poloviny dubna.

Nextbike propojil možnost sdílení kol mezi Frýdkem-Místkem a Ostravou

Modrá sdílená kola přidala do své nabídky novou možnost. Lidé si mohou kolo půjčit ve Frýdku-Místku a vrátit ho v Ostravě, stejně tak i v opačném případě. Propojení obou měst bylo možné kvůli ideálnímu cyklistickému spojení.

Sdílené koloběžky ve Frýdku-Místku mají nová omezení i zákaz vjezdu na obě náměstí

22. července 2024 12:15 | Frýdek-Místek | Jiří Cileček | Frýdeckomístecký expres

Lidé ve Frýdku-Místku požadovali další omezení a úpravy provozu sdílených elektrokoloběžek. Magistrát pak z výsledků veřejné ankety dohodl s provozovatelem nová pravidla. Přibyla místa s omezením rychlosti, a dokonce i s úplným zákazem vjezdu.


Tragický únik oxidu uhelnatého v Krnově, podařilo se zachránit jednu osobu, druhá bohužel zemřela

Dnes 10:44 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

V pátek 4. října 2024 složky IZS u úniku oxidu uhelnatého v jednom z bytů. Na místě byly nalezeny dvě osoby v bezvědomí. Zatímco jednu osobu se podařilo zachránit, druhá bohužel zemřela. Oxid uhelnatý je smrtelně nebezpečný plyn, který vzniká při nedokonalém hoření a hasiči apelují na používání detektorů.

Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Dobrá zpráva pro bikery. Síť stezek v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

Včera 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Poruba pracuje na novém strategickém plánu. Podílet se na něm budou odborníci i široká veřejnost

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Škody na majetku Ostravy-Přívozu za 130 milionů. Jedna škola je stále bez tepla

Nefunkční topení na základní škole i omezení v domě s pečovatelskou službou. Centrální ostravský obvod řeší postupně škody, které napáchala povodeň v části Přívoz. Bojuje se hlavně s časem, aby bylo všechno uklizeno, vysušeno a opraveno, než začne zima.

Slezská bude mít velkokapacitní kulturní dům, stavět by se mohlo začít na jaře

Slezská Ostrava bude mít vlastní velkokapacitní kulturní dům a ani větší akce už se tak nebudou muset konat mimo obvod. Stavba Multifunkčního domu v Muglinově sice momentálně stojí kvůli neshodám se zhotovitelem, už na jaře by se ale mělo znovu pokračovat v práci.

Studénka pokračuje v opravách starého zámku, střechu znovu pokrývá břidlice

Starý zámek ve Studénce město obnovuje postupnými kroky už několik let. Prioritou je oprava střechy. Na rekonstrukci památkově chráněného objektu se daří získávat dotace z Ministerstva kultury.

Kuchaři z Koblova se odreagovali od povodní na druhém ročníku Gulášfestu

Přestože se povodně dotkly většiny obyvatel Koblova a spoustu z nich připravily o vybavení domovů, o oblíbený Gulášfest se Koblované připravit nenechali. Místní tak dali jasně najevo, že se s nepříjemnými okolnostmi umí vypořádat. Pro některé z nich pak byla akce symbolem návratu k normálnímu životu.

Poruba pracuje na novém strategickém plánu. Podílet se na něm budou odborníci i široká veřejnost

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Noc vědců přírodovědecké fakulty se vrátila do Slezské Ostravy, návštěvnost byla enormní

Přírodovědecká fakulta Ostravské univerzity se připojila k vědeckým pracovištím dvou desítek českých vysokých škol a dalších institucí a přivítala stovky návštěvníků na letošní Noci vědců. Oproti loňskému roku se zájemcům představila ve vlastních prostorách na slezskoostravském Hladnově.

Starostka Ostravy-Poruby poděkovala všem lidem, kteří pomáhali s následky povodně

3. října 2024 19:07 | Ostrava-Poruba | Yvona Fajtová | Expres Ostrava-Poruba

Zářijová ničivá povodeň opět ukázala, že lidé mají velká srdce. Vytopeným Porubanům pomáhaly stovky lidí, hasiči, řada firem i zaměstnanci radnice. Patří jim za to velký dík.

Bývalý slavný fotbalista Tomáš Ujfaluši pomohl klubu 1. FC Poruba s náborem dětí

3. října 2024 18:56 | Ostrava-Poruba | Yvona Fajtová | Expres Ostrava-Poruba

Fotbalový klub 1. FC Poruba hledá nové kluky a holky. Uspořádal proto nábory nových fotbalových hvězdiček. Přijít mohl každý, kdo má chuť sportovat.

Ke sdíleným elektrickým koloběžkám se přidají v Ostravě i skútry
Vydáno 15. května 2021 14:48, Ostrava-město, Jiří Cileček
Do ulic Ostravy vyjíždí v tomto týdnu další stovka sdílených elektrických koloběžek. Nově se k nim navíc přidá také šedesátka plně elektrických skútrů. Ty budou fungovat v režimu jako auta, ale protože jsou plně elektrické, mohou parkovat i v rezidenčních zónách.

FOTO: re.volt

Ostrava rozšiřuje dosavadní nabídku alternativních forem dopravy. Jejich obliba rychle roste a ve městě tak přibyde další stovka elektrických koloběžek a také šedesátka elektrických skútrů. Pravidla pro jejich provoz bude řešit memorandum mezi městem a provozovateli.

Vladimír Cigánek, náměstek pro dopravu: "S provozovateli e-koloběžek připravujeme memorandum o spolupráci, v němž nastavíme základní pravidla provozu, zejména systém parkování. Stejně jako sdílená kola také sdílené elektrické koloběžky se těší velké oblibě, ale zhruba deset až patnáct procent z nich jejich uživatelé po použití nesprávně zaparkují nebo nechají ležet někde mimo stojany. Ve spolupráci s provozovateli budeme řešit všechny tyto situace, aby tato ekologická, udržitelná forma přepravy našla ve městě definitivně své pevné místo."

Parkovat sdílené koloběžky je možné pouze u stojanů na sdílená kola. E-koloběžky jsou v Ostravě v provozu od letošního března. Je jimi zásobeno 240 stanic, které pokrývají rozlohu zhruba 60 km2.

Andrea Vojkovská, mluvčí Ostravy: "Obyvatelé i návštěvníci města e-koloběžky hojně využívají k přepravě na krátké vzdálenosti i k rekreačním jízdám. Největší zájem o ně je v centru u Nové Karoliny, na Masarykově náměstí a na Hlavní třídě v Porubě. Průměrně na nich uživatelé ujedou 1,5 kilometru a průměrná jízda trvá zhruba 11 minut."

Koloběžky dosahují rychlosti až 25 kilometrů v hodině, ovšem v městské památkové zóně v Moravské Ostravě a Přívozu je maximálně povolená rychlost 15 km/h z důvodu bezpečnosti.

Vladimír Cigánek, náměstek pro dopravu: "Dosud v Ostravě jezdilo 300 e-koloběžek společnosti Lime a 200 e-koloběžek firmy Bolt. V tomto a příštím týdnu přibyde dalších 100 e-koloběžek a 60 e-skútrů společnosti re.volt. Koloběžky patří do stojanů, které město instalovalo a průběžně doplňuje, e-skútry potom na parkoviště včetně možnosti zaparkování v rezidenčních zónách. Provozující firmy řeší na své náklady přemísťování koloběžek ke stojanům a jejich optimální rozmisťování, jejich údržbu i systém s aplikacemi na jejich půjčování, které je zpoplatněno. Město na ně nepřispívá, jak je tomu u sdílených kol."

Ostravská start-up společnost re.volt nabízí další spolehlivý a dostupný způsob řešení alternativní dopravy. Minuta jízdy na skútru stojí 4 koruny, na koloběžce 3 koruny. Maximální cena výpůjčky za den je u skútrů 485 a u koloběžek 250 korun. Rezervace je zdarma. Poplatek za odemknutí vozidla je v Ostravě zrušen. Přeprava na skútrech je efektivní a přispěje také ke zlepšení dopravní situace.

Andrea Vojkovská, mluvčí Ostravy: "Vypůjčení elektrické koloběžky probíhá přes aplikaci, kterou si uživatelé stáhnou z Google Play nebo App Store. Po jejím nainstalování jsou uživatelé kliknutím na ikonu koloběžky přesměrováni do příslušného rozhraní. K odemknutí koloběžky je potřeba naskenovat QR kód, který je na ní viditelně umístěný. Před zahájením první jízdy se jezdci zobrazí bezpečnostní instrukce, kterými by se měl během jízdy řídit. Zjistí z nich také zásady správného a bezpečného parkování koloběžek. Platba za půjčení koloběžky je uživateli po ukončení jízdy automaticky stržena z karty uložené v aplikaci."

E-koloběžky jsou z hlediska zákona považovány za dopravní prostředek stejně jako kola. Mohou jezdit po pozemních komunikacích a cyklostezkách, nikoliv po chodnících. Mají ale povoleno vjíždět do pěší zóny, pokud je tam umožněn vjezd kolům a vozidlům vyznačeným dodatkovou tabulkou ve spodní části dopravní značky pěší zóna.

Andrea Vojkovská, mluvčí Ostravy: "Koloběžky rozšířily nabídku forem alternativní dopravy, ke které v Ostravě už od roku 2018 patří bikesharing nejprve v režii společnosti Rekola, aktuálně firmy Nextbike. Jeho provoz Ostrava dotuje příspěvkem na každou jízdu, ten umožňuje využívat kola na prvních patnáct minut zdarma."

Aktuálně je v Ostravě k dispozici přes tisíc sdílených kol, které parkují v 320 stanicích rozmístěných ve všech 23 obvodech města Ostravy.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/ostrava/ostrava-mesto/11000025538/ke-sdilenym-elektrickym-kolobezkam-se-pridaji-v-ostrave-i-skutry