Dita Eibenová, PR manažerka, Galerie Plato: “Vidíme tu řadu nových maleb, dřevěných objektů a instalací. A Marka Medunu tentokrát zajímalo téma moci bez odpovědnosti a toho, co děláme, když nás nikdo nevidí.”
Francouzský autor Boris Camaca pracuje s médiem fotografie, které posouvá směrem k hyperrealistické vizualitě. Jeho snímky jsou přesycené barvami, působí snově až filmově, přesto v nich panuje lehké napětí.
Dita Eibenová, PR manažerka, Galerie Plato: “Pro Plato připravil fotografie, v nich se zabývá pohybem, především chůzí, a zajímá ho, jak se chůzí člověk vymezuje vůči prostoru, času a prostředí. Výstava se jmenuje Lokomoce Neukončená cesta.”
V sále č. 5 je pak k vidění výstava německé umělkyně Aliny Schmuch, která se v posledních letech zaměřuje na vodní struktury, technologie a jejich propojení s lidskými těly.
Dita Eibenová, PR manažerka, Galerie Plato: “Třeba jí fascinují koupelny, v nich zažíváme jakousi intimitu, ale ta je zároveň propojená s veřejnou kanalizací a celý ten živý organismus je propojen mikroorganismy, které prostě neustále kolují."
Výstavní program uzavírá nejmenší sál nazvaný Klíčová dírka, kde pravidelně probíhají komorní projekty propojující umění, zahradu a hru. Současná intervence slovenské umělkyně Moniky Pascoe-Mikyškové se vrací k osobním příběhům a ženské zkušenosti.
Jakub Adamec, programový dramaturg, Galerie Plato: “Je to příběh její babičky a toho, jak v dětství Monika se svou babičkou sbírala třezalku. Pro Moniku byla babička vlastně symbolem silné ženy a vnitřní síly. Vlastně až později se dozvěděla, že ta třezalka jako bylina má antidepresivní účinky a Moničina babička ji sbírala po smrti svého syna.”
Nové výstavy v Galerii Plato vytvářejí pestrý celek, který stojí za návštěvu.