Stovky řidičů z Ostravy našly ve čtvrtek ráno na oknech svých aut samolepku s lídrem jedné z politických stran. Vzhledem k tomu, že jde odlepit jen velmi špatně, je jasné, že měla voliče spíš naštvat. Strana se od nálepek distancovala a dokonce podala na policii trestní oznámení.
Lumír Palyza, kandidát na primátora Ostravy: “My s tím nemáme nic společného a ani s tím nesouhlasíme. Podali jsme trestní oznámení na PČR.”
Tomáš Jarmara, politolog: “To si myslím, že je neetické. Je to zatažení běžných občanů, voličů do volební kampaně s cílem, vyvolat nevraživost vůči tomu kandidátovi.”
V Ostravě už začala negativní kampaň dříve. Lidé dostali do schránek přepisy odposlechů, které mají poukázat na možnou korupci. Po městě také kolují letáky, které mají některé kandidáty zesměšňit. V Porubě někdo rozřezal volební bilboardy hned několika stran.
Tomáš Macura, kandidát na primátora Ostravy: “Pravděpodobně se jedná o systematicky provedenou, připravenou akci a my, hnutí ANO, odsuzujeme podobný typ politické soutěže.”
Tomáš Jarmara, politolog: “Podle řady studií je negativní kampaň velmi úspěšná. Zvláště když je dobře načasovaná, například před volbami a politický protivník na ni nemá šanci reagovat.”
Podle politologů, se ale také může stát, že negativní kampaň naopak utvrdí voliče v tom, aby stranu, na kterou někdo útočí, volili. Protože ten, kdo takovou kampaň vede, je ještě horší.