Ostravané, ale i lidé, kteří do Ostravy přijíždějí za prací nebo z jiných důvodů, už od začátku prázdnin denně nadávají na nejrůznější dopravní omezení a uzávěry kvůli rekonstrukcím. Často už si ale neuvědomují, jak náročná je v těchto horkých dnech práce na opravách silnic nebo kolejí a že pracovníci, na které nadávají, musejí snášet i 50 stupňová vedra na slunci. Přitom například ještě svařují a tak musejí mít ochranný oděv.
Miroslav Albrecht, mluvčí Dopravního podniku Ostrava: “Musí být ustrojeni tak, jak vyžaduje ta profese, kterou vykonávají. Například pokud svařují, není tam nezbytná helma, ale pokud dělají jiné stavební práce, musejí helmu mít. Svářeči musejí mýt svářečské obleky, které nejsou zrovna vzdušné.”
Extrémně náročná je i práce řidičů a řidiček v městské hromadné dopravě. Zdaleka ne každý autobus nebo tramvaj má klimatizaci a jejich kabiny se mnohdy vyhřejí až ke 40 stupňům.
Miroslav Albrecht, mluvčí Dopravního podniku Ostrava: “U těch řidičů je to komplikováno tím, že si musejí tekutiny doplňovat na konečných zastávkách.”
Dobrou zprávou je, že ještě letos bude vyměněna třetina vozového parku ostravského dopravního podniku, což je asi 100 vozidel, která už klimatizaci budou mít. Ostravané by tedy obzvláště nyní měli být k náročné práci zaměstnanců dopravního podniku shovívaví a když budou stát v zácpě v klimatizovaném autě, nenadávat na jejich pomalou práci nebo častější přestávky.