Každý, kdo projížděl po dálnici D1 v Ostravě se nejprve podivoval, proč musí jet v omezení šedesátkou. Pak ale dojel k začátku mostu v Mariánských Horách, auto ho na prvním hrbu vyhodilo ke stropu a pochopil. Situace se stále zhoršovala a tak muselo Ředitelství silnic dálnic přikročit k provizorní opravě.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Je to pro řidiče neúnosná situace, je to nekomfortní a začalo to být nebezpečné a to jsme na těch nejhorších úsecích zavedli 60ti km rychlost.”
Celkem se bude opravovat úsek dlouhý asi 300 metrů v oblasti budoucího napojení severního spoje. Začalo se směrem na Brno a provoz se svedl do protisměru.
Jiří Hlavatý, Ředitelství silnic a dálnic: “Částečně se odfrézuje ta obrusná vrstva a položí se nová s vyztužením. Bude to jenom provizorní oprava, ale zaručí nám to, že se ty vlny, které jsou dost ostré, roztáhnou na větší délku.”
První část rekonstrukce potrvá do 28. listopadu a od 29. se vše přesune na druhou polovinu dálnice směrem na Bohumín. 6. prosince by mělo být hotovo.
Důvodem vzniku nerovností je nevhodný materiál v podloží, kvůli kterému se ŘSD soudí se zhotovitelem, firmou Eurovia. Náklady na rekonstrukci tedy zatím nese stát, ale bude je po Eurovii vymáhat. Škody na dálnici odhaduje ŘSD až na dvě a půl miliardy korun.