Setkáním u kávy oficiálně odstartovalo přihlašování návrhů participativního rozpočtu Naše Poruba. Lidé tak měli příležitost si o svých nápadech popovídat a zeptat se na cokoliv, co je zajímá.
Kristýna Špačková, koordinátorka MA21, MOb Poruba: “Doufáme, že nejenom že bude hojná účast, nebo že je hojná účast tady na Přijďte s námi na kávu, ale že bude i spousta projektů, návrhů, které se do toho participativního rozpočtu přihlásí. Já bych jenom chtěla vyzvat lidi ať se toho nebojí. Ta přihláška do toho participativního rozpočtu opravdu není náročná. My potřebujeme vědět nějaký název toho projektu a přibližný návrh, potřebujeme, aby lidi sesbírali 30 podporujících podpisů a zbytek už se bude dít až potom přihlášení, když se ty návrhy vyberou.”
Pro každý z návrhů, který postoupí do hlasování, se totiž bude tvořit architektonická studie, a to s každým navrhovatelem zvlášť. Z nápadu, který má, poté vznikne ideový návrh.
Kristýna Špačková, koordinátorka MA21, MOb Poruba: “Takže opravdu, nebojte se, přihlašujte své návrhy, stačí, abyste měli ten nápad. I letos pokračujeme v tom konceptu, že navrhujeme celé dvory, vnitrobloky, nebo jakékoliv prostranství, které jsou širší, mají širší působnost. Například loňský vítězný návrh dopravní hřiště a pumptrack taky není vybudovaný na typickém dvoře nebo vnitrobloku. Je to nároží ulic Průběžná a Martinovská. Pěkně ten prostor uzavírá a krásně se tam hodí.”
Od letošního roku participativní rozpočet změnil název, který ho mnohem lépe vystihuje. Ze Zelená Porubě se stala Naše Poruba.
Lucie Baránková Vilamová (ANO), starostka Poruby: “Zelená Porubě trošku v lidech evokoval úplně jiný projekt a úplně jiný účel celého toho záměru. Lidé si mysleli, že to má něco společného se zelení, něco společného s výsadbami, byť Zelená Porubě vlastně znamenalo, že to není červená, jak na semaforu, že Poruba nemá stopku, ale naopak, že se rozvíjí, že jde dál a že jsme tady otevřeni projektům. No a my jsme se v loňském roce rozhodli, že bychom chtěli ten název změnit, aby byl trefnější, přiléhavější celému tomu záměru.”
Změnilo se i logo na webu, které je nově ve tvaru obráceného oblouku.