V předvečer Dne učitelů patřil kulturní dům v Heřmanicích setkání zaměstnanců slezskoostravských základních škol. O den dříve se tu sešli pracovníci těch mateřských. Z osmdesáti si čtyři vybraní tradičně odnesli taky ocenění za svou práci.
Naďa Kopková, oceněná pracovnice MŠ: „Já nemám přímo práci s dětmi, já spíš dělám obědy, svačinky, všechno kolem. Pocty mám smíšené, ale hrozně si toho vážím, protože máme úžasný kolektiv, úžasnou paní ředitelku.“
Veronika Severová, oceněná pracovnice MŠ: „Jsem nadšená, nečekala jsem to, jsem šťastná. Vydávám stravu, pomáhám s dětmi, uklízím. Všechno, co je třeba.“
Vybrané pedagogické i nepedagogické pracovníky ocenili představitelé městského obvodu za jejich dlouhodobou práci a přístup k ní i k dětem.
Roman Goryczka (OSTRAVAK), místostarosta Slezské Ostravy: „Ty dámy se nám starají o naše děti mnohem víc, než si myslíme, protože je učí, vychovávají, mají je rády. Ty děti mají pocit, jako by šly do druhého domova, a to je strašně důležité. A když víte, že ty děti se do školky těší, tak víte, že ty paní učitelky ví, co dělají, a dělají to správně.“
Pavlína Lazarová, oceněná učitelka MŠ: „Pochopitelně musí být empatická, ke každému dítěti mít individuální přístup. Každé dítě je jiné. A mít na to prostě ty nervy, někdy je to opravdu těžké a člověk se musí držet. Děti jsou ale děti a člověk má radost, když vidí ty úspěchy, kterých s nimi docílíme.“
Veronika Pluskalová, oceněná učitelka MŠ: „Já si myslím, že na to určitě neexistuje jednoznačná odpověď. Každá děláme pro ty děti do, co je pro ně nejlepší. Je to takové poslání. Neberu to jako práci a naplňuje mě to, je to krásná práce, starat se o ty naše nejmenší. Je to naše budoucnost.“
Předškolní vzdělávání hraje nejen ve Slezské Ostravě důležitou roli. V mateřské škole si děti poprvé vytváří vztah k vzdělávání a podstatní jsou v tomto ohledu právě učitelé.
Roman Goryczka (OSTRAVAK), místostarosta Slezské Ostravy: „Když přijdou do té školky, učitelky je musí navést, jak se chovat v kolektivu, jak spolupracovat. Zcela jistě mají výukový plán, který musí splnit, a ty děti opravdu získají vztah ke vzdělávání. Samozřejmě každý jinak, ale je tam nějaký základní vzorec, který si potom nesou dál a dál a rozvíjejí ho.“
Z mateřských a základních škol se letošního setkání zúčastnilo přes 200 zaměstnanců. Oceněných bylo tradičně osm z nich.