Sólových partů se ujme trio německých interpretů – sopranistka Johanna Winkel, tenorista Robert Sellier a barytonista Henryk Böhm.
„Když Haydn dílo roku 1801 dokončil, bylo mu 69 let. Tehdy si postesknul, že tato kompozice byla jednou z nejnáročnějších v jeho kariéře. Během vzniku díla měl umělecké neshody s libretistou – baronem Gottfriedem van Swietenem. Měl totiž dojem, že některé části libreta jsou nevkusné, nebo přímo nevhodné, jako např. kvákání žab. Navzdory těmto neshodám vzniklo pozoruhodné dílo, v jehož celku je patrná obrovská skladatelova invence,“ přiblížil dílo hudební historik Jaroslav Pszczolka.
Do mariánskohorského novobarokního chrámu se Svatováclavský hudební festival vrátí ve středu 10. září. Milovníci duchovní hudby se mohou těšit na monumentální Mši h moll J. S. Bacha. Koncert, který světově uznávaný barokní soubor Collegium 1704 s dirigentem Václavem Luksem připravil k 10. výročí svého vzniku, zazněl v premiéře na konci března před vyprodaným sálem pražského Rudolfina a v létě byl uveden na Salcburském festivalu, kde rovněž sklidil nadšené ovace publika.
A do třetice bude kostel Panny Marie Královny hostit závěrečný koncert, který 28. září přinese Faustovo prokletí H. Berlioze. Nastudování strhujícího hudebního zpracování faustovské legendy se ujal francouzský dirigent Philippe Bernold.
„Berlioz vytvořil osobitou, expresivní hudební řeč, která dokáže zformovat to, co je u Fausta nezbytné: vtip, moudrost, patos… Berlioz věděl to, co si většina jeho současníků neuvědomovala, že je nutné pokračovat v hudbě tam, kde ji Beethoven zanechal,“ uvedl Jaroslav Pszczolka.
Sólisty Isabelle Cals, Sébastiena Droye (oba z Francie), Romana Janála a Martina Gurbaľa doprovodí Filharmonie Brno a Český filharmonický sbor Brno.
Vstupenky jsou k dostání v předprodeji na pobočkách Ostravského informačního servisu, v Kulturním centru Poruba a také on-line prostřednictvím webových stránek Svatováclavského hudebního festivalu www.shf.cz.